AsyaMYk Aynı stresli süreçten yeni çıkmış bir anne olarak yazıyorum, sakın korkma. Beni çok korkuttular sen yapma. 3. Gün göber hizasında sarılığımız vardı, 5. Gün tüm vücuda yayıldı, 6. Gün kanda bakıldı 19.5du. Özel hastanede doktor fototerapi önerdi, ama bizim gittiğimiz bir muayehane vardı güvendiğimiz bir doktor, o kan uyuşmazlığı yok, akraba evliliği değil, çocuk kilo almaya başlamış, prematüre değil, yani hiç bir risk faktörü yok bu durumda 21dir üst sınırımız dedi. Bir gece saatte bir emzir, emmiyorsa sağ, oda olmuyorsa saatte bir 10-15 cc mama ver, ertesi gün tekrar bakalım çok büyük ihtimal düşüşe geçmiş olacak dedi. Ben bütün gece 1 saatte bir emzirdim, bir emzirdim bir mama verdim, ertesi gün öğlende ölçtürdük 14.3 e düşmüştü. Doktorda tamam artık pik noktasını aştınız, bu hafta sen yinede saatte bir emzirmeye ve mamayla desteklemeye devam et dedi. Söylediğini yaptım, 10. Güm geçince sarılığı artık kafana kesinlikle takmıyorsun, 2 saatte bir beslemeye geç, uyuyorsa besleme için uyandırma 3-4 saat beslenmeden uyuyabilir demişti 15. Günden sonra. Sarılıkta 40ımız çıkana kadar sürdü gözleri sapsarıydı kızımın hatta her tarafı bacaklarına kadar. 40 banyosunu yaptırdığım hafta birden kayboldu. Yukarda saydığım riskler yoksa, 10. Günde 21 sınırını geçmemişse korkacak hiç birşey yok. Yapacağın tek şey zorla uyandırmak, tamamen soy, ıslak pamukla yüzünü sil, normal biberonu almıyorsa yani emmiyorsa kaşık biberon dene, ben kaşık biberon kullandım hep o süreçte. Bir şekilde uyanıp beslenmesi gerekiyor ama kesinlikle strese girip korkacağın birşey değil. Oldu ki 21in üzerine çıktı yine korkacak birşey yok fototerapi ile bir kaç saatte bile çok ciddi düşüyor. Doktorum bana 30lara çıkmadığı sürece sıkıntı olmaz korkma demişti.