Mirayslck
Disiplinden ziyade düzen ve rutin olarak bakmanızı öneririm, çocuğunuzu ağlatmanıza inanın hiç gerek yok.
Çocuklar genel olarak düzen sever. Siz uyuyacaksın kalkacaksın hayır vs gibi sözel komutlar vermek yerine, her günü planlayıp ona göre hareket edin. Mesela ben oğlumu 1.5 yaşına kadar sallayarak uyutmuştum. 1.5 yaşında artık sallanmayı bırakmak istedim, yat dedim yatmadı ağladı vs ısrar etmedim. Ama her gün saat 7de odasına götürüp bir süre oyun oynattım kitap okudum. Saat 8de yatağa beraber yattık, tabi ona da çok direndi ama telefondan kendi videolarını izlettim. 3 4 video mesela, sonra hadi uyuyoruz deyip ışığı kapattım. Yatmadı oynamak istedi, ağladı, ben de kalktım, diretmedim. En fazla 1 hafta sürmüştür, her gün 7de odasına götürüp 8de yatağa girmeye devam ettik ve bir hafta sonra ışığı kapatınca ısrar etmeyi bırakıp yatağa kendi gelmeye başladı. Kitap okumaya ise 2 hafta kadar sürdü alışması 🙈 Şimdi 26 aylık, her akşam 7de odaya gidilir, süt içerken ben tulumunu giydirir altını değiştiririm. O oynar ben kitap okurum, saat 8de ışığı kaparım ve yatağa gidilir. Ara ara istemiyor ama ışığı kapatınca mecbur yanıma gelip yatıyor. Sarılıyoruz konuşuyoruz, öyle gidiyor. Çocuklar yap deyince inatla yapmıyor çünkü, diretmenin hiç faydası yok. Hele ağlatmanın hiç ama hiç faydası yok, bence tam tersine çocukta travma oluşturma riski var aşırı disiplinli olmanın.