Nikolinka merhaba. Dik bilmediği için arkadaş edinemedi Türkler bile dışladı, okulda Almanca dışında dil konuşmak yasak. Çok önemli olmayan derslerde çocuğu alıp Almanca dersi verdiler diğer bilmeyen çocuklarla birleştirip. Ara sınıfta gelirseniz bşr yıl hazırlık gibi sadece Almanca veriyorlar bir sınıf geriden geliyor o zaman çocuk. Bi şekilde toparlıyor şu an 4.sınıf oldu benim kızım seneye Gymnasium denen başarılı öğrencilerin gittiği okula gidecek. Her sınıftan çok az öğrenci gider bu okullara bunu da şundan söyledim sıfırdan başlamasına rağmen azim ve ilgiyle sorunlar çözülür. Son olarak şunu da söyleyim birinci sınıftaki sosyal sorunları maalesef devam ediyor yabancılar içlerine almıyorlar ya da bana öyle geliyor.