Elisa_dmr Türkiye’den yeni gelmiş biri olarak gözlemlerimi aktarayım. Ben öğretmenim izindeyim şu an eşimde öğretmen konsolosluk görevlisi iki yıl sonra dönüyoruz. Tamamen be beklediğine bağlı, arkadaş iki ülke için de maddi duruma bakarım demiş çok haklı yalnız şu var burda güvenlik açısından çok rahatsınız. Çocuğum birinci sınıftan beri tek gidip geliyor okula. Okullar herkes için eşit özel okul furyası Türkiye gibi değil. İlk sene çok zorlandı kızım ama Almanca öğrendi şu an sınıfının en iyilerinden, ilgiyle bunu aşabilirsiniz. Öğretmenlerden öyle aşırı ilgi beklemeyin çok profesyonel davranıyorlar. kiralar yüksek umarım ev ayarlarlar. Çocuk yardımı falan derken eşiniz Almanca biliyorsa kısa sürede toparlarsınız. Eltilerinize yer değiştirelim deyin bakalım ne diyecekler ☺️Alım gücü çok iyi burda yediğim, tattiğim şeylerin bir çoğunu görmemiştim bile. Para biriktirmiyoruz ama blr çok ülke gezdik üç yılda. Aklıma başka blr şey gelmiyor, kıyaslayın maddi ve manevi. Çocuk uyuturken yazdım karışık oldu. Çocuğum da burda doğdu devlet hastanesi özel yok zaten acayip ilgiliydi. Ama Türkiye’deki doktorlar bence daha iyi.