Emir0_ merhaba azaltarak bıraktırma sürecine girdiğinizde emme sıklığına göre süt üretimi devam ettiği için uzun aralıklı emeğe göre süt de haliyle oldukça azalıyor. Örnek vermem gerekirse, ben Eylül ayında yani kızım 23 aylık iken henüz azaltarak kesme sürecine girmediğim de tam 38 saatlik bir emzirmeme dönemim oldu il dışına çıktığım için o 38 saatlik dönemde neredeyse mastit oluyordum göğüslerim taş gibi olmuştu çok sık emdiği için sürekli süt devam ediyordu gelmeye. Ama keseli 12 gün olacak şu anda hiçbir dolma Ağrı şişkinlik ve benzeri hiçbir şey yok emse iki üç damla zor gelir, son emdiklerinde de öyleydi. Ama bebeğiniz çok sık emiyorsa ve bir anda kesme girişiminde bulunursanız göğüsler sütten dolacak taş gibi olacak rahatlayana kadar sağım yapmazsanız bu süreç böyle devam edip mastit’e kadar gidebilecektir. Bir anda kesme süreci çocuktan çok anneyi zor duruma sokabiliyor bunu tavsiye etmiyorum, vaktiniz ve sabrınız varsa kademeli olarak azaltmayı deneyin.
Meme yerine alternatif bir şey vermeyi uzmanlar çok önermiyor bir psikolog olarak ben de pek önermiyorum ama bebeğiniz sizi gerçekten çok zorluyorsa sevdiği yiyecekleri dönüşümlü olarak teklif edebilirsiniz ben süt kullanmıyorum kızım da onun yerine kefir veya ayran veriyorum ya da sevdiği meyve sularını yapıyorum.