alonee yalnız hocamız özellikle beyan etti ki “fetva uygulanacak son sınır hükümdür” yani bu demek oluyor ki kabul olunması için baaari bunu yapın yoksa en güzeli ve yapılması en uygun olanı küpe sokmaktır çünkü küpe ile güzel temizlenecegi et islanacagi ümit edilir. Hocamiz dahi bu şekilde uyguladığını söylüyor, kendi uygulaması ile verilen hüküm ayrı şeylerdir hocamız fetva hükmünü söylemek zorunda.
Ama yapılacak daha uygun birşey varken fetvaya ya gitmek olmaz, fetva vebalden kurtulmak için kritik zamanda verilen hükümdür. Mesela kardeşimiz hızma takmamış abdestini alırken bu durumda hocalarımız geçmiş bir olayda şüphe ve gecersizlik bırakmamak için “ovalamak yeterlidir” hükmünü verirler ve bu kişi günahtan kurtulmuş olur ama bu hükmü bilmekle gelecek abdest te basite alıp sadece ovalamakla kalmamak lazım abdesti şüphede bırakmamak lazım ve delikli yerlere bsy sokmak lazım ki “abdestimiz kamil manada geçerli olsun”. Fakat ovalayanlara da senin abdestin geçerli değil denmez çünkü fetvası var.
Yani aradaki fark fetva ile takva boyutu.
Birşeyi ne kadar güzel yapmak için çabalarsan o kadar makbul olur…
Tecrubelianne
[silindi]