Sin21 maalesef ben 5s de yaşadım telefon resmen kitleniyordu ama 7 de yaşamadım zaten 3 sene sonra değiştirdim 3 senede yavaşlama imkanı yoktu :) bence hem yavaşlama hemde güncelleme almama sorunu hep var. Mesela şuan 11 ve yukarısının kullandığı uygulamaları modeli küçük telefonlar kullanamıyor indirip çalışmıyo diyorlar. İphonenun ara yüzü ios 10/10 ama yeni telefon aldırma sistemleri çöp gerçekten 😧