Tugbaaucarr eğer çok sık emmiyorsa emzirmeden bi saat sonra kendi vücudunuzun üzerinde karın üstü yatırın bacaklarını hareket ettirmesi gazını çıkarmasına yardımcı olur, çok sık emzirmemeye çalışın yani kendi istiyorsa engel olamazsınız ama bebek ağrıdan dolayı bacaklarını karnına çekerek ağlıyorken hemen emzirmek yerine önce bir evin içinde dolaştırın, sakince bi şeyler anlatın eğer durmazsa başka pozisyonda deneyin, biz katılarak ağladığında reflü süngerinin üzerinde aşağı yukarı hareket ettirip dolaşınca sakinleşiyordu, evin içinde pusete koyup da sakinleştirebilirsiniz ama en önemlisi aç değilken sakinleşsin diye fazladan beslemeyin hele ki sütünüz fazla ise yapmayın memeniz boşsa sakinleşsin diye tutabilirsiniz yoksa bolca beslemek bi kısır döngüye dönüşüyor emdikçe daha çok gazı oluyor, beslemeden önce bebe yağı ile karnına masaj yapın YouTube da videoları var ondan sonra beslenirken gazını kendisi çıkarıyor biraz rahatlıyor..kolik bebek annesi olmak çok zor, bizim bebeğimiz bi tek relaktaz ile rahatlamıştı uygun bi gaz damlası da deneyebilirsiniz..sonunda geçiyor bizim 3.5 ayda düzeldi çok şükür genelde 3.aydan sonra düzelecek, sakin kalmaya çalışın siz sakin olun ki bebeğiniz de huzurlu olsun; bu günler geçecek