Pupis çocuklarda kıyas sizi üzer ama belli şeyleri takip ederek altında yatan sebebi bulmanız ve o sebebi ortadan kaldırmanız gerekir, 2 yaşına girmiş bir çocuktan en az 20 kelime beklenir, en az iki kelimelik cümleler beklenir, artık kendini ifade dönemine geçiyor çocuklar bu dönemde, hiç kelime olmaması ortada bir sorun olduğuny gösterir ama bu illa otizm demek değildir, konuşma geriliği üşengeçliği yapıyor olabilir, bununda sebebi bebeğinizi konuşmaya fırsat bırakmadan istediği şeye ulaştırmanızdır, bebekle çok az iletişim vardı, bol bol ekran vardır bunlar konuşmayı geciktirir gerilemeye sebep olur, konuşma terapistine gidip sorunun kaynağına inip ortadan kaldırabilirsiniz 😊