Mukaddes_5 Arkadaslar biz ek gıdaya baslayacagiz ama aklima takilan birsey var . Simdi yogurdu kendim evde yapacagim inek sütüyle yapmam gerekiyormus. Peki yogurta süt anasi yani mayalamak icin ne kullanacagim
Asyaveannesi04 Mukaddes_5 süt aldığınız yerden maya veriliyor genelde benim evde olmadığında ordan alıyorum
CizerBirAnne Mukaddes_5 ben activia kullanıyorum. Katkı maddesi vs yok, üzerinde de maya olarak kullanılabileceği yazıyor zaten.
Koalina Mukaddes_5 Çevrende maya alabileceğin biri var mı canım en güzeli doğal maya kendinle. Yakın olsak hemen verirdim, bugün mayaladım hatta
Mukaddes_5 CizerBirAnne evet onu yapanida gordum hem activia bir nevi probiyotikmis. Peki sade olanini mi kullandinjz
Ist2121 CizerBirAnne o iyi degilmis onerilmiyor. Aciklamasini hatirlamiyorum malesef siz yine bi arastirin isterseniz
Dorukunannesi60 Ben market sütüyle Mayalıyorum. Diyetiysen bir arkadaşımın tavsiyesiyle. Yoğurt mayasını da bir komşumdan aldım ev yapımı yoğurttan. YouTube de nasıl mayalanacağına dair güzel videolar var. Oradan öğrendim.
Mavininbiri Mukaddes_5 süt kaynadıktan sonra normal bildiğimiz yoğurt u bi kaşık koyup iyice karıştırın kaymağı bozulmadan
CizerBirAnne Mukaddes_5 evet sade olanı katkısız, diğerlerinde katkı maddesi var şeker var onlarla olmaz.
CizerBirAnne Ist2121 kim önermiyor mesela 😊 her kafadan ayrı ses çıkıyor. Ben araştırarak kullanmaya başladım. Güvenmeyen kullanmayabilir.
pembehanm CizerBirAnne nasıl onerılmez anlamadım benım hemsırem onunla mayalarım dedı gıttım aldım mıs gıbı yogurt oldu her kafadan bır ses valla ya 4 litre sute 3 yk koydum tas gıbı oldu ılk onunla mayaladım sonra kendı yogurdumdan ayırarak yaptım yap gıtsın mıs gıbı oluyo
Mukaddes_5 CizerBirAnne şimdi ilk mayalamayi activia dan yapsam bir sonrakini yaptigim yogurttan bir miktar kullanip mayalasam olur mu. Her yeni yapisimda activia mi kullanmaliyim
CizerBirAnne pembehanm ben burada öneren doktorlar da okudum. Aynen mis gibi yoğurt oluyor, probiyotik olması da avantaj. İçeriğine de baktım alırken, gayet düzgün, önerilmeyecek hiç bir şeyi yok.
CizerBirAnne Mukaddes_5 ben activiayla yaptıktan sonra yaptığım yoğurtla mayalamaya devam ediyorum. Sadece ara ara yeniliyorum mayayı, yani yeniden activia ile yapıyorum. Sürekli activia ile yapmaya gerek yok.
bebekars Mukaddes_5 cam şişe pastorize günlük sütten az az mayalıyorum.tire yoğurt activia ikiside cok iyi oldu sonrasında kendi yoğurdundan mayalık ayırırsın.bide 25liraya cubuk ısı ölçer var 48dereceye getşriyorum sütü taş gibi tutuyor