Bahtszbedevi
Malzemeler
200 gram bitter çikolata
100 gram margarin
1 yemek kaşığı kakao
Yarım su bardağı şeker
3 yemek kaşığı süt
2 adet yumurta
2 su bardağından bir parmak eksik un
1 çay bardağı iri çekilmiş fındık içi (kavrulmuş)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 tutam tuz
Bulamak için;
Yarım su bardağı pudra şekeri
Hazırlanışı
Kabın içine margarin ve çikolataları alalım.
Benmari usulü erittikten sonra üzerine kakaoyu ekleyerek ılınmasını sağlayalım.
Derin bir kabın içine yumurtaları, şekeri ve tuzu alarak rengi açılana kadar mikser ile iyice çırpalım.
Çırpmaya devam ederken içine sütü ve benmari usulü erittiğimiz çikolatalı margarini ekleyelim.
Unu, vanilyayı ve kabartma tozunu eleyerek ekledikten sonra çekilmiş fındığı da ekleyerek mikser ile çırpmaya devam edelim. (Kıvamı akışkan diye asla un eklemiyoruz).
Üzerini streç filmle kapatarak buzdolabında 5-6 saat bekletelim. Bu sürenin sonunda hamurumuz katılaşacaktır.
İyice katılaşan harcımızı tatlı kaşığı yardımı ile alıp hızlı bir şekilde elimizde yuvarlayalım.
Pudra şekerine bulayarak yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralıklı olarak dizelim. Bu ölçülerde yaklaşık 40 adet kurabiye çıkıyor.
Ben iki tepsiyi ayrı ayrı pişirdim. Bir tepsi fırında pişerken kalan harcı yine buzdolabına kaldırdım. İlk tepsi pişince ikinci tepsiyi hazırladım.
Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında yaklaşık 10 dakika kurabiyeler kabarana kadar pişirelim. Sonra ısıyı 170 dereceye düşürerek yaklaşık 12-13 dakika daha pişirelim.
Soğumadan kesinlikle servis tabağına almayalım. Gerçekten de browni tadında harika bir kurabiye denemenizi tavsiye ederim.
Cok guzel bur kurabiye oluyor