biranneminik Dnzdmr merhaba canım. Arkadaşımda da vardı ve kızı oldu ondada aynı şekilde oldu bı kaz kez ameliyat geçirdi çok şükür şuan 4 yaşında gayet sağlıklı olabiliyor bazı çocuklarda Rabbim şifa versin
Fatma_yesldg Kızımında pda sı var kalbinde delik şuan aylık kontrole gidiyoruz 7 aylık sizinki ne durumda şuan
Maviim Fatma_yesldg bizdede pda var şuan 3 aylık, şuan sorun yok dedi doktor 6 aylıkken bida gidicez kontrole
Ozlem6040 Bende kendimde olduğunu 28 yaşında öğrendim 😂 1.5 cm miş. Doktor bana hiç mi yorulmuyorsun demişti. Herkesi öyle zannediyordum nereden bileyim. sakın korkmayın. Çoğu bebeğin bu şekilde açık oluyor. Belli yaşa kadar kapanmazsa küçük bir anjiyo ile kapatılıyor.
Deletedmom_875 Doğumda cikti bizim De ama 1.5 mm çok küçük dedi. 8 aylık olunca tekrar kontrole çağırdı, bu acikliğin buyumemesi lazım önemli olan o dedi kapanmasa bile. Ama çoğu bebekte fizyolojik oluyor dedi çocuk kardiyolojisi.
Gul_gul06 Oğlum fallot tetralojisi ile doğdu aynı zamanda 3mm asd si vardı. 3. Ay kontolünde asd kapanmıştı. Fallot tam düzeltme ameliyat oldu 9. Ayda. Asd doğumsal kalp hastalıkları içinde en kolayı demişti doktorumuz. Kendi kendine kapanma ihtimali çok yüksek yerine ve büyüklüğüne göre. Teyzemde de asd vardı 50 yaşında ortaya çıktı. açık kalp ameliyatı oldu şimdi o da çok sağlıklı hamdolsun.
Delos Gul_gul06 merhaba geçmiş olsun hepimize. Benim de oğlumda fallot var 3.5 aylık şuan ameliyat planlanacak. Siz nerede oldunuz ameliyatı biraz bilgi verebilir misiniz? Şuan durumu nasıl
Fadime5 Dnzdmr merhaba bizimde 7 mm ölçüldü oğlum prematüre şuan 7 aylık 6 doktorla görüştük 6 sida açık kalp ameliyatı dedi ve en son ankara başkent hastanesi nde yaptırmaya karar verdik 2 ay önce anjiyo oldu malesef ki kendi kapanmayacak mis ameliyat şart dediler kasım sonu ameliyat günü verdiler günümüzü bekliyoruz inşallah sizinki kapanir
Pastaneusuluislakkek Dnzdmr hayır. Fizyolojik bir konu bu, ya kapanır ya kapanmaz. Sizin yapabileceğiniz bir şey yok ne yazık ki
Sultan88 @Dnzdmr benim kızımda 3 yasinda farkettik asd si olduğu anjio ile cember takıldı kapatıldı ilk 6 ay her ay kontrole gidiyorduk sonra 6 ayda bir simdi senelik kontrol yapılıyor cok şükür
Gul_gul06 Delos merhaba çok geçmiş olsun Rabbim sağlıklı nefesler versin yavrunuza. Oğlum 16 aylık oldu 7 ay oldu ameliyat olalı. Çok hızlı iyileşiyorlar insan şaşıp kalıyor. Koç üniversitesi hastanesi ve çam sakura hastanesi ile görüştük biz bu süreçte. Koç hastanesinde karar kıldık pink fallot olduğu için anjio yapmaya gerek olmadığını söyledi cerrah o sebeple. 5 gün yoğun bakımda 2 gün serviste kaldık. Hastane politikası gereği kvc yoğun balımdan çocuk yoğun bakıma alınırken çocuğun bakımı için ben girip kaldım yanında. Çok zor hiç geçmeyecekmiş gibi görünen zamanlardı ama geçti gitti çok şükür. Direnler çıkana kadar kucaklamak zor oluyo ama çok ağır ilaçlar kullanıyorlar hissetmiyorlar acıyı. cerrah görüşü almaya başlayın derim ne kadar erken o kadar iyi. Daha erken gelseydiniz keşke demişti doktorlar bize İstanbul’da.6. Aydan itibaren yapmaya başlamışlar fallot ameliyatını. Ankara’daki doktorlar 1 yaşını bekletmek istemişlerdi. Spell geçirmeden ve ilaç ameliyat oldu hamdolsun. Ameliyat sonrası idrar söktürücü ve aspirin kullandık bir süre. Sorularınız olursa seve seve cevaplarım. İnşallah su gibi atlatırsınız süreci.
Delos Gul_gul06 Amin cümlemizinkine şafi adıyla şifa versin rabbim. Çok zor bir süreç gerçekten ama rabbim sabrınıda veriyor. Bizim de pink fallot haftaya görüşmeye gideceğiz ameliyatla ilgili bende öyle duydum 6. Ay daha iyi diyorlar yani bazı doktorlar öyle tercih ediyor. Minimum olması gereken kilo kaç acaba gidip görüşeceğiz doktorla ama sabırsızım öğrenmek istiyorum :( en korktuğum şey çok acı hissedecek mi düşündükçe kahroluyorum. Allahım hepimize sabır versin dayanma gücü versin. Bugünler de geçti demeyi çok istiyorum herkes evladına sağlıkla sarılsın inşallahh