Aslisiydan1 bende 4 aylıktan beri açıyorum bakıyordu şu an 13 aylık pek ilgisini çekmiyor odada değilsem bakmaz, şu an sizin açınca tabiki bakar ama şöyle bir durum var gurbette yalnızsınız belli ki. Eğer yeterince insanla görüşüp temas halinde değilse, sosyal hayatınız azsa, çocuk yeterince uyaranla karşılaşmıyorsa, evde anne baba dışında kimseyi görmüyorsa, dışarıda yeterince vakit geçirmiyorsa vs. Vs. TV izletilmemeli.
Ben yakınımız uyaran eksikliği ile tedavi görmesinden dolayı biliyorum. Pandemi sürecinde anne baba kardeş dışında kimseyi ne gördü ne duydu telefon TV falan maruz kaldı büyük okuduğu için eba TV falan. Oyuncak vs ilgisi azdı. Bütün etken TV değil ama büyük katkısı var. Her TV izleyen otizm olacak diye bir şey yok ama çocuğun gelişimsel açıdan birçok şeyle tanışması lazım. O yüzden yalnızsanız bırakın ev pis kalsın çocuğunuzu tvden tabletten telefondan uzak tutun.
Benim evde durduğum gün sayısı 2 falan en fazla saat sayısı da bi o kadar az oluyordu. Genelde tuvalet ve gürültülü bir iş yapacağım zaman baktırdım yada araba kullanıyorsam koltukta dursun diye. Her gün farklı farklı insanlarla arkadaşlar aile vs ile iletişim halinde görüşür her şeye dokunur köyümüz yakın toprak yağmur çamur vs takılırdı. Yeterince doyurduğumu düşünüyordum uyaran açısından o yüzden 15 30 dk neyse baktığı oldu günlük. Çok şükür bir sıkıntı yaşamadım ama baktırılmasa iyi olur yalnız insanlar açısından varsın evde yemek olmasın temizlik olmasın uyurken halletmeye çalışırsınız zor bir durum yaşayan yakınım olduğu için söylüyorum