Gmze34 Deletedmom_37 adiyla seslenince bakiyormu,odaya biri girince tepki verir mi,ne zaman yürüdü, anne babada gec konusma varmi,nesne takip eder mi,yabanci algisi varmi, isaret parmagini kullanirmi
Denizanasi92 Anne_92 kız Allah askına internete başım ağrıyor yaz beyin tümörü diyor . Elbette duyarsız olmayın ama bu forumda herkes herşeyi otizme bağlıyor
huzunkovankusu Anne_92 Merhaba, sorunuzun cevabını burda aramanız doğru değil. Çünkü artık öyle çok değişken var ki. Uyaran eksikliği var, otizm var, gelişim geriliği var vs. Gerçekten de her çocukta kendine has belirtiler veriyor. O yüzden siz bir çocuk psikiyatristine gözükün içiniz rahat etsin.
Hilaldenizz [bilinmeyen] ne tarz post açmalıydı kaynanam beni dövdü yada eşim beni aldatıyor mu demeliydi burası geniş bir platform isteyen aklına soru işareti takılan herşeyi sorabilir kaç tane konu etiketi var sizin ne haddinize insanlara ruhsal sorunu var diyebilmek sonuçta her çocuk kendine özeldir ama bir anne olarak dikkatini çeken şeyler olmuş ve burda bilgi almak amaçlı yazmış doktora gitmek ztn hepimizin önceligi randevu zamanına kadar da insan bir şeyler öğrenmek araştırmak istiyor
Anne_92 Gmze34 adına bakıyor biri içeri girince onu fark ediyor hatta yanına gidip ağlıyor beni kucağına al yada dışarı çıkalım mı der gibi yapıyor konuşma olarak sadece baba diyo bide agulama sesleri işaret ederek gösterme yok şu an 14 aylıkken yürüdü yürümesi de tam dengeli değil sık sık düşüyor
Gmze34 Deletedmom_37 elindeki kalemi goster kaleme bakmaya baslayinca yavas yavas bi saga bi sola uzat kalemin gittigi yonu takip edecek mi bak farkli esyada olabilir
endoplazmikretikulumiste Anne_92 o yaşlarda bileğim kadarıyla birkaç ana konuya bakıyorlar . İlk etapta ekran maruzşyeti oldu mu olmadı mı onu soruyorlar. Şayet varsa uyaran eksikliği olarak görüyorlar takipe alıyorlar belli şeyleri yapamıyorsa mesela adına bakmaması parmakla işaret etmemesi taklit yeteneği, ekran maruziyeti yoksa ve halen bu tarz şeyleri yapamıyorsa daha ciddi değerlendiriyorlar ama kesin tanı bildğim kadarıyla 3 yasını buluyor bunarada sosyallik öneriyorlar özel ilgi alaka ve hatta kreş filan önerip gelişimine bakıyorlar
Anne_92 endoplazmikretikulumiste tabi ekrana maruz kaldı zaten otizm daha önce bilmiyordum duyar duymaz kestim tv tablet gibi şeyleri adına bakıyor ve göz temasıda kuruyor komutta alıyor sadece parmak ucunda yürüyor oda hep değil bide sevinince farklı el kol sıkma hareketleri oluyor
1ANNE1MERTEFE [bilinmeyen] Bence siz moderatör olmak için yanlış insansınız o şüpheyi yaşayan annelerin ne durumda olduğunu düşünebiliyor musunuz bu denli saygısız bir yorum yapmak ne sizin ne benim nede kimsenin hakkı klavye başına geçen insan olmayı unutuyor yakışmıyor özellikle bir anneye hiç yakışmıyor olumlu rahatlatan yorum yapmıyor iseniz bile susmanız lazım kusura bakmayın ruhsal sağlığının yorumunu yapmakta size düşmedi o mor şimşeğin hakkını verin 😊ve annelerin yanında olmaya çalışın can acıtıcı şeyler yazmayın iyi günler
Hilaldenizz 1ANNE1MERTEFE bende kendisine yorum yaptım ama ismi falan gözükmez oldu aynı şeyleri bende söyledim bizi mi engelledi acaba
Funda-12 Anne_92 merhaba benimde oğlum 17 aylık evet maalesef o da izledi evde tek olduğumuz için yalnız büyüyen bir çocuk anlayabiliyorum sizi bizimki de tam tersi konuşur taklit eder ağlamayı falan algılar o da yapar ama işaret etmek yerine isteğini dille belirtir bi ara bende şüphelendim ama otizm doğuştan gelen bir şeymiş uyaran eksikliği olabilir başka şikayetleri yoksa oyun gruplarına götürebilirsiniz parka falan