Merhabalar, kızım 1 ay sonra 2.5 yaşına girecek. Bebekliğinden beri çok zorlamıştı. Uykusu kötüydü, gazlıydı. Tabi pandemiyle birlikte doğdu ve sadece eşim ve benden duyduğu 2 dille apartman dairesinde izole bir otamda büyüdü. Onda bazı acaipler seziyorduk, özellikle dil gelişmesi normal değildi, çevreyle ve bizle ilişkisi olması gerektiği gibi gelmiyordu. Çocuk doktorumuzla görüştük, göz kontağı iyi değil, isme tepki az dedik, bize tamamen normal dedi, malesef bizim belki bir 6 ay önce önlem almamıza engel oldu. Mevcut durum devam ettiği için, yazın çocukşa elimden geldiğince ilgilendm, parka götürdüm, kartlar, kitaplar aldım okudum 250 üzeri kelime öğrettim. Bunların 60 civarı eylem. Konuşması gelişti, 2 kelime cümleler çok sıklaştı, nadiren 3 kelimeler de duydum ama nasıl desem bu konuşma normal çocuk gibi değil, çokça ekolali de var. Gerçi ekolali 2.5 - 3 yaşa kadar normal olarak kabul ediliyor sanırım. Tekrarlayıcı hareketleri pek yoktu ancak tatile gittikten ve orada kalabalık ortamlarda bulunduktan sonra heyecanlandığında malesef kısa süreli kanat çırpma ve parmak ucunda yürüme gibi hareket görür olduk.
Henüz tanı almadık ama ergoterapi ile işe başladık, daha sonra uzman bir pedagoga gittik, durumunu inceledi ve yaşının küçük olduğunu ve haftada 3 seansla çok iyi netice alabileceğimizi söyledi. Dil terapisti de ekleyip yolumuza devam edeceğiz. Bu yollardan geçmiş, iyi netice almış kişilerin tavsiyesine açığım, siz ne öenerirsiniz bir yorum yaparsanız çok müteşekkir olurum.