omuruzunayy Bebeğinize sürekli cevaplayabileceği sorular sorun, tekrar edebileceği cümleler kurun her şeyi gösterin anlatın. Ben doğduğundan beri evde yolda, markette, çarşıda pazarda hep kızıma gördüğü şeylerin ismini bilmesi için anlatıyorum. Çünkü bebeklerin keşif çağında görsel merakı vardır. Mesela dışarıda kedi köpekleri kuşları görüyor. "Bak kızım bu köpek,havhav diye ses çıkarır. Şimdi uykusu gelmiş uyuyor ee yapıyor. Bu da kedi, miyav diye ses çıkarır biliyor musun, karnı acıkmış mama arıyor. Kuşlar cik cik der, kanatları var onun havada uçuyor. Ne dediğimi anlamıyor belki ama o hayvanların isimleri şimdi çok güzel söylüyor. Bugün pazara giderken kendisi apartmanın çatısında uçuşan kuşları gösterip “bak kuss” dedi, o bile beni çok mutlu etti. Açıklamak tarif etmek dışında evde ona komut alma becerisi ve konuşması için fırsat tanıyorum. Önceden su içmek istediğinde ağlayarak yada eliyle işaret ederek isterdi. “Su mu içmek istiyorsun kızım, suluğun yatağının yanında hadi getir bebeğim ” diye sorup komut verdiğimde artık su diye yanıt vermeye başladı. Şimdi “su issem” diyor ben onun su içmek istediğini anlıyorum. Düştüğünde uf mu oldu, acıdı mı diyorum. Uf oydu diye tekrar ediyor. Onun kurabileceği kısa cümleleri siz söyleyip öğrenmesine fırsat verebilirsiniz. 18 aylık, ikili cümlelere daha yeni geçtik. Onun konuşması için ben hiç susmuyorum ama gerçekten faydasını görüyorum. Siz bebeğiniz anlamasa da ona hep açıklama yaparak, bir şeyler anlatıp onun da tekrar etmesini isteyerek, oyuncaklarını kukla gibi konuşturup oyunlarına eşlik ederek onu konuşturmaya çalışın. Sonra kendisi bir şeyler anlatmaya çalışacaktır ☺