Ben en fazla 15-20 dk kaynatırım hemen sıcak sıcak kavanoza koyar, ağzını sıkıca kapatır, ters çevirir tepsiye dizerim. Üstüne hemen bir battaniye Ya da örtü örterim 4-5 saat öyle kalır, sonra açar düzeltir, yerlerine kaldırırım. 14 senedir böyle yapıyorum. En güzeli soyup, minik minik doğramak ama vakit pek olmuyor rondo, robot ne varsa kabuğuyla güzelce çekip, çok az tuzla kaynatın, ben yağ da koymuyorum. Kapaklar yeni olursa iyi olur, çünkü eskiler bıçakla kanırtıp açıyoruz Ya çoğu zaman, işte onlar tutmuyor artık. Ha bu sene başıma şu da geldi kapaklarım hep yeni idi ama 4-5 fire verdi yeni olmasına rağmen, nasıl anladım? Şişeyi doldurup, sıkıca çeviriyoruz Ya işte o Zaman kapak boşa atıyor, fır fır dönmeye devam ediyor, sabitlenmiyor, belli ediyor. Bir de en son iş bitti kaldırıyoruz artık dolaplara, o zaman kapaklara bi bakın tutmayan kapak biraz bombeli duruyor, yani şişmiş gibi, tıpkı bozuk ayranlarda üstündeki folyonun daha kabarık durması gibi. Tutanlar, hafif şişeye doğru elinizle yoklayınca, ortası aşağı doğru çökmüş gibi oluyor, vakumlanmış demektir.