Ikrazumra19
pedagogun mesajı ;
Okula göndermemek seçeneğini hiç düşünmeyin. Şöyle ki okula uyum sürecini gerçekleştirmiş bir öğrenci süreç içerisinde bazen okula gelmek istemeyebilir. Bunun birçok sebebi de olabilir. Anneyi özlemek, evde vakit geçirmeyi istemek, son zamanlarda olumlu/olumsuz hayatta bir farklılık olması vs. Çocuklar bu gibi durumlarda okula gitmeyi istemeyebilirler ve bunu gerçekleştirmek için anneyi her taraftan kuşatırlar. Ağlama, öfkelenme, yataktan kalkmama, huzursuzluk gibi annenin zayıf noktasını yakalamaya çalışırlar. Böyle durumlarda aslında çocuğun gelişimi açısından eşik dediğimiz yerdir çünkü çocuk bu süreçte şu mesajı almalıdır: eğer okula gitmem gerekiyorsa ağlasam da annemi üzsem de bu durum değişmeyecek. Annem kararlı ve ben istediğim için düzeni değiştirmeyecek. Yani çocuk kuralları, düzeni, programı, istikrar ve kararlılığı öğreniyor bu süreçte. Bunlar genel olarak gelişim sürecinin bir parçası. Geldiğinizde detaylandırıp konuşalım bu süreç doğal olan bir süreç mi yoksa altında farklı duygusal bir ihtiyaç mı yatıyor?
Bir de şey demişti; evde okulla ilgili evcilik oynayın(katlı otoparkı vardı her bi katını sınıf yapmıştık figür oyuncaklarınada arkadaşlarının adını koymuştuk bi tane oyuncakta oğlummuş gibi okula götürüyoduk ömer hoşgeldin çok özledik seni vs vs gibi konuşmalar yaptırıyoduk oyuncaklara o dönem en sevdiği oyundu😌, okula giderkenki kıyafetlerini kendine seçtirin(bugün okula giderken ne giymek istersin, eminin arkadaşların bu kıyafetini çok beğenicekler gibi konuşmalar da çok işe yarıyor) oğlum servisle gidiyodu normalde bazen okula siz bırakın değişiklik olsun demişti onu da yaptık o süreci öyle atlattık biz. Umarım sizde kolaylıkla atlatırsınız 🙏