Mervenes1907 orası doğru, sistem yanlış değil aslında, inşaat sektöründe çalışıyorum. Bugünkü maliyet ile 6 ay sonraki maliyet arasında bile dağlar kadar fark oluyor, yıllar sürecek bir inşaatı da garantiye almak için böyle bir ödeme sistemi normal. Ama insanlara tam olarak açıklamıyorlar galiba, yanlış olan bu. Ben konuyu hiç bilmiyorum, sadece bu posttaki yorumlara bakarak konuyu kendim yorumluyorum. 650 bine ev diyorlarsa ve yıllar sonra bu çok daha yüksek bir ücrete mal olacaksa şimdiden bunu vatandaşa açıklamaları gerek. ‘650 bine ev, enflasyoma göre de 6 ayda bir ödemeler zamlanacak’ deyip bırakıyorlarsa insanların kafası karışır, çoğu da anlamaz, çok çok ödeyip erkenden bitireceğiz borcu diye düşünür. Resmen avlanıyorlar gibi bir durum şu anki. Kaldıki evler teslim edildikten sonra da ödemelere zam olmaya devam edecek mi? Bu da önemli bir ayrıntı bence. 5 senede bitirdiler inşaatı, o zamana kadar enflasyona göre ödemeler zamlandı, ev bittikten sonraki kalan 15 senelik ödemelerde hala enflasyona göre zam yapılacaksa bu büyük bir yanlış olur mesela. Büyük bir çakallık olur. Sorun sistemi detaylıca anlatmamaları. Dar gelirliye ev deyip, 2 madde açıklayıp detaylarını gizli tutmak yanlış olan