incismom Bebeğimde belirtiler varmış aslında döküntü olunca anladık biz. Öncesinde yoğun gaz. Dr kolik demişti. Ve mukuslu kaka. Gaz sebebiyle de 3.ayda az kilo alma. Çünkü red etti,emmek istedi ememedi. Sonra 4.ay gibi ağız çevresi çene altı vs döküntü başladı. Başta salyadan oluyordur dedi dr. Sonra boyun sırt bölgesine yayıldı. Sünnet için götürdüğüm geleneksel tıpçı dr egzamaya benziyor, süt ürünlerini kesin dedi. Ben süt ürünlerini kesince düzelme oldu. Sonra 8.ayda tekrar pik yaptı. Ve detaylı tedaviye başladık. 8.ayda önce yüzünde özellikle göz çevresinde sivilce şeklinde çıktı. Sonra karın çevresi vs derken 1 yaşta tamamen düzeldi. Pik yaptığı dönem her şeyi kestim ben yinede düzelmedi. Oysa öncesinde süt ürünlerini bırakınca düzelmişti. Sonradan anladım ki sorun deterjanmış. Çamaşırlarını sadece suyla yıkadım ve hızla düzelme oldu. Birde bezinde yaptığını düşünüyorum. Biz 3.ay itibariyle tuvalet iletişimi yapıyoruz. 11 aylık bezi bıraktı. O dönem bezi bırakmasının da etkisi olabilir. Cinsel organlarının çevresine kadar yayılmıştı egzama ve kaşınıyordu. Sonra 12.ayda birden düzeldi. Ve biz diyet açmaya başladık. Tahin domates portakal vs dokunuyordu. Domates çiğ olduğunda hala dokunuyor. Döküntü değil gaz,karın ağrısı yapıyor. Muhtemelen kivi,portakal,mandalina da yine dokunacak. Önceden alerji yapıyordu zaten. Şimdi tahin yiyebiliyoruz. Ama süt ürünlerine başlamadım. Dr umuz 3 gün kuralı ile değil daha uzun süre deneyerek ilerle dedi. Ben ekim gibi düşünüyorum. Mevsim geçişi tamamlandığında ve fermente gıdalar yemeye başladığımızda.
Yanı yolunuz uzun. Bize dr umuz paketli gıda hiçbir şekilde yemeyecek dedi. Alerjik olduğu için hastalanma riski daha fazla. Antibiyotik kullanmamaya çalışın dedi (hiç ilaç kullanmadım bu zamana kadar). Antibiyotik bağırsakları harap ediyor oysa biz alerjide bağırsak iyileştirmeye çalışıyoruz. Gıda ürünleri ata tohumlu,zeytinyağı tereyağ kullanıyoruz yemeklerinde. Et olarak kuzu,balık olarak deniz yüzey. Tavuk hiç vermedik doğalını bulamadık. Bende en az derecede yiyorum. Bebeğim tedavi olurken benim beslenmemide düzenledi dr umuz.
Başka sorunuz varsa sorabilirsiniz. Uzun ve karışık olmuş olabilir. 🙈