Daha önce de buna benzer bir post açılmıştı, orada etiketlenmiştim ama ben cevabımı yazamadan post kaldırılmıştı. Sizin postunuzu görünce yazmak istedim 😊
Farklı inanç ve görüşteki annelerimize saygı duyuyorum, tabi ki herkesin kendine göre bir ölçüsü ve buna bağlı olarak bir tercihi var, ben sadece İslâmî açıdan durum değerlendirmesi yapmak istiyorum.
Erkek çocukların sünnet ettirilmeleri hüküm olarak farz değildir. Fakat İslam’ın çok önemli bir simgesi olduğunu bilmek durumundayız. Peygamberimiz bir hadisinde sünnet olmayı fıtrat gereği yapılan işler arasında zikretmiştir. Sahih kaynaklarda geçen bu hadis bizim için bir ölçüdür. Hanefi alimleri bunu terk edilmemesi gereken kuvvetli sünnet olarak değerlendirmiş, onun dışında kalan alimlerin çoğunluğu vacip hükmünde görmüşlerdir. Sünnetin sağlık açısından birçok olumlu yönü vardır. Bazı araştırmalar olumsuz yönlerinden bahsediyor olsa da zararı kârından fazla değildir. Zaten kullarına son derece merhametli olan Allah’ın zararı fazla olan bir uygulamayı bize vereceğini düşünmek İslam’ı doğru anlamamak demektir. “Allah insan vücudunu mükemmel yarattıysa o zaman o deri parçasının alınmasına ne gerek var?” diyenlerin sadece şunu bilmesi yeterlidir, vücudumuzda sonradan kesilmesi istenen tek yer sünnet yeri değildir. Tırnak, saç, bıyık kesmek, etek, koltuk tıraşı olmak da peygamberlerin bir sünneti olarak karşımıza çıkmaktadır. Kaldı ki, sünnet yerinin kesilmesi bir defaya mahsus iken, bunları her uzadığında kesmek zorunda kalıyoruz. Sünnet olmak, zor bir iş olduğundan, İlahî hikmet tarafından tırnak gibi her zaman uzanmasına izin verilmemiştir. Her ne kadar gayri müslimler arasında da sağlık gerekçesiyle sünnet yaptıranlar olsa da esas olarak bu uygulamanın “bizim ümmetin farklılığı” olduğunu bilmek gerekiyor. Bu kararı çocuklara bırakmak da doğru değildir, hepimiz anne-baba olarak Allah’ın razı olacağı şekilde çocuk yetiştirmekle mükellefiz. Peygamberimizin ifadesiyle çocuğumuza güzel isim koymamız bile çocuklarımızın bizim üzerimizdeki haklarıdır. Sünnet ettirmeyi de bu kapsamda değerlendirmek gerekiyor. Bu uygulamayı ergenlik çağı sonrası avretin görülme yasağının başladığı döneme kadar ertelemek doğru değildir. Zaten sünneti öneren doktorlar da yaş olarak ne kadar erken yapılırsa o kadar çabuk toparlandığını söylüyor. Kısacası bu ümmetin ayrıcalığı olan kuvvetli sünneti yerine getirmek müslüman bakış açısıyla en doğru tercih olur 🌺