Merhabalar okul öncesi öğretmeniyim. Oryantasyon süreci çocuğa göre değişmektedir. Süreci sağlıkla atlatmak için çocuktan önce sizin hazır ve kararlı olmanız lazım. (Ağlamalara, inatlaşmalara. Çocuğa göre aileyi çok zorlayabiliyor bu süreç.) 🙂
Çocuk alışıyor mutlaka alışıyor bunu kabul etmelisiniz. Nasıl tepki verecek bilmiyorum fakat ağlarsa istemezse diğer çocuklar güle oynaya gidiyor ağlamıyor, benimki ağlıyor yapamayacak diye düşünmeyin. Her çocuk farklı. Sadece zaman.
Okulu tanıması, sınıfını, arkadaşlarını, öğretmenini tanıması. Güvende olduğunu anlamadı gerekir. Bu süreç 1 haftada sürebilir 1 ayda.
İlk başta tek almaya çalışırız çocuğu istemezse annemiz ya da babamız eşlik edebilir. (Fakat kime nazı geçmiyorsa kime daha az düşkünse onun eşlik etmesi çok önemlidir. Anneden kolay ayrılıyorsa annenin eşlik etmesini isteriz çocuk zorlanmadan daha kolay ayrılsın diye.)
Okulda kalma sürelerini yavaşça çoğaltırız. 30 dakika / 1 saat / 2 saat gibi. Bu da çocuğumuza bağlı. 1 haftadan sonra aile ile almıyoruz. Çocukla öğretmen sınıf arasında güven oluşmuş ve ortamı tanımış oluyor. Ebeveynden çocuğu teslim alıyoruz o anda ağlayabiliyorlar fakat çocukların %85’i inanın sınıfa çıktığı anda susuyorlar. Siz ne kadar ayrılma sürecini aşağıda uzatırsanız o kadar ayrılması öğretmeninin ayrılması zor olur, o kadar ağlar. (Ben ve kurumun oryantasyon sürecini bu şekilde yönetiyoruz. Her kurum farklıdır fakat doğru olan yaklaşım da budur)
Siz hazır olun ve asla tereddüt etmeden kararlılıkla ilerleyin daha kolay olacak hepsi. Ebeveyn kaygılı olunca çocuk hemen anlayıp etkileniyor işler daha zorlaşıyor.
Oryantasyon sürecini atlattık her şey güzel gidiyor dediğiniz anda okula gitmek istemiyorum diyebilir bu da sizi korkutmasın. Bu anda da kararlı olmalısınız. Çocuklar ara ara dener, ağlar. Gitmemesini isteyecek bir durum olduğunda zaten çocuğunuzdaki duygu durum değişikliğinden anlarsınız(Allah yaşatmasın), onun dışında kararlı oluyoruz 👍