Kkorkmaz_87 Atabsra valla benim oğlum 25 aylık o da cümle kurmuyor ve her kelimeyi söylemiyor. Bende düşünüyorum ne yapabilirim diye.
Laralidya Kkorkmaz_87 bende aynı durumdayım 22 aylık olacak ama kullandığı 20 kelimedir onların da kaçı anlaşılır belli değil. Hala anne demiyor. Sürekli baba baba. Böyle bu zamanlar için ikili cümle falan olmalıyı görmek can sıkıyor. Ay sonunda 22. Ay kontrol var bakalım Dr ne diyecek
Bekirtuna Tugbarenas benim.kizim şu 8 yaşında. Bebekken herseyi ekran karşısında yapardi. Yemeğini ekran karşısında yerdi. Oyuncaklarla oynarken bile ekran karşısında surekli reklam izlerdi. Ekran Kapattığım zaman yemek yemezdi . Ağlardı. Şuan 2. Sınıfa gidecek. Çok.asiri zeki ve akilli. Sınıf birincisi . Okul etkinliklerinde hep en ön sırada olur. Anasinifinda tüm akil oyunlarında okul birincisi olurdu.IQ testi yaşına göre yüksek çıktı. Tabiki ekran fazdali demiyorum. Çok zararları vardır.eminim ama Bence gelişme birazdan çocuktan çocuğa değişiyor. Ama ben küçüklüğunden beri onla herseyi konuşarak anlatırdım. Hala da öyle. Büyük biriyle konuşuyor gibi konusurum.
Tugbarenas Bekirtuna bende öyle yapıyorum bizimki de şimdi oyle her şeyi biliyor çok akıllı cips veririm yemezse götürür tezgahın üstüne indirir meyve veririm biterse tabağını götürür indirir ama iş konuşmaya gelince cookk isteksiz sevindim aynı durumda biriyle karşılaştığıma canım insallah bizimki de senin prenses gibi Zeki olur 🙏🏼💕
mmek_2014 14-15 aylıktan beri söyledigi her şeyi bilinçli olarak söylüyor. Şu an 20 aylık 4lü cümleler kurarak konuşabiliyor. Baya sohbet eder hale geldik çok şükür.
zre23 Atabsra yeğenim 5 aylıkken meme ve baba diyordu 8 aylıkken anne gokku yani anne korktum diyordu 1 yaştan itibaren o kadar şahane konuşuyordu ki herkesin ilk diksiyonu Türkçeyi doğru konuşması dikkatini çekiyordu.Sebebi deliler gibi hikaye anlatıyorduk ve ablam asla bebek diliyle konuşmamıza izin vermiyordu.Onun dili dönmediği için kendine has kelimeleri vardı örneğin oturma odasına kısaca oturması diyordu :))) Ablam onu kullanmamıza bile tepki gösteriyordu.Şuan 7 yaşına girecek şahane konuşuyor kelime dağarcığı çok kalabalık.Ben de şimdi bebeğime aynı şekilde eğitim vermeye başladım sağolsun kendisi de dilli düdük çıktı 1,5 aylıktan beri eğitici köpekçik oyuncağı aldım bi onunla bi bizimle bıdı bıdı konuşuyor,her gün mutlaka 3 sefer hikaye kitabı okuyup,resimleri izletiyorum,evden çok çıkamıyorum balkona geçip temiz hava aldırırken tek tek gördüğümüz şeyleri anlatıyorum.
11Hilal11 Atabsra kizim 14 aylik cogu seyini anlatiyor bana gore en azindan ben anlıyorum 😀 ezan okununca amin der acikinxa anne mama der uykusu gelince anne nenne der . Emzik isterse memme memme der sabah benden erken kalkarsa anne kak der kucagimdaysa ve inmek isterse anne bik bik der arada bi biktim diyor essek sukur anlaşıyoruz kucuk hanimla ya 😀😀
Lezginka Atabsra tam 14 aylık, anne, baba, cik, zeliş, dede, anneanne, meme, mama. Bilinçli olarak kullanıyor bunları, emmek istediğinde anne meme diyor. Yemek istediğinde mama, ayına göre nasıl bilmiyorum, bizde durum bu 🙂
Erva42 pikacuu çook teşekkür ederim çok güzel umut oldu bana hiçbir çaresi yok sanıyordum hafiflese bile yeter bana 😌☺️
Eslem1907 Atabsra bizde Kasım’da 2yas dolacak.cok şükür söylemediği kelime yok.2li cümle kuruyor bazen de üçlü .Kitapta okuduğum herşeyi kendi anlatiyor ben daha 2 3aylikken kitap okumaya başladım.etkinlik ve hikaye kitaolari dahil 100den fazla kitabımız var
Kkorkmaz_87 Laralidya ben dr.la konuştuğumda 2 buçuk yaşına kadar takip et eğer yine konuşmazsa dr.a götürürsün demişti.
Buselifs Atabsra 18 aylık kızım akıcı sekılde konusuyor 3 4 5 kelimelik cümleleri var. 14 aylıkken 2 kelimelik ti ilerlettin. Ben dogdugundan beri kitap okuyorum o da ilgiyle dinler bunun etkisi cok bence şimdi kitapları kendi acıp benden duyduklarını ezberlemiş anlatıyor 🤗kukuli niloya cizgi filmlerini kısa kısa günde bir iki kez acıyorum malesef bazen onun dısında dısarı cıkıyoruz evcılık oynatıyorum bol bol o da cok etkili
Ruzgarsmummy Atabsra doktorum hep dedi ki seni anlıyor komutlarını yerine getiriyorsa korkma. 20 aylık oğlum. Yaşıtlarına göre kelimesi az ama takılıyorum her çocuk kendine özel. Söylediğim şeyleri söyleme ya da cevap verme çabası var. Beni anlıyor dediğimi yapıyor veya yapmıyor. Ekran maruziyeti de yemek yerken var. Keşke olmasa ama yemek olayimiz çok zorlu o an benim sinirlenip tepki vermeden daha az zararı vardır TV nin. O yüzden lütfen takılmayın çevremdeki erkek çocukların bir çoğu 2.5 yaşından itibaren akıcı konuşmaya başladı ve en büyük etken akran iletisimi ve kreş. Şimdi susmuyorlar 🤣 hersey zamanla. Siz de bol bol konuşun anlatın eminim ki yapıyorsunuzdur zaten. Sevgiler.
Meeleek Atabsra benim de aynıydı bebeğim şuan 18 aylık 19 olucak 1 haftadır birden konuşmaya başladı anne baba dede anneanne mama hadi düştü gitti annecim annecim nerdesin gol gum gum bunlar 2 hafta içinde gelişti 😂 bı anda oluyor merak etmeyin
Biskrem Atabsra oglum oldukca erken konustu,tek tek kelimeleri tekrar seklinde degil de anlamli kullanmaya basladiklarinda gerisi kolayca geliyor. Oglum 23 aylik ve bildiğiniz sohbet etme derecesinde . 3 4 kelimeli cumlelerden tum rekleri bilincli sayilarisayiyir. Vaktiniz var sizin de bif kac aya kadar baba gitti anne grldi vs gibi basit ikili cumlelere gecer,tekrardan cok soru cevap denerseniz daha etkili olur
ASYA123- Atabsra 13.5aylik kızım dede anneanne teyze dayı abi havhav pipisi hatta kedimizin ismini bile söylüyor 🤣dadik😂abla emmi gel gitti burda al uff uff hadi mam mam eeee eee der uykusu geldiğinde 😆😁
Laralidya Kkorkmaz_87 bakalım bize ne diyecek. Gerçi bugün parkta bi kadınla tanıştım yanında 5 yaşında kızı vardı 4.5 yaşında cümle kurmaya başladı dedi. Gayet de sağlıklı
Gamzeey Atabsra her bebeğin gelişimi farklı o yüzden olabilir benim bebeğinde 15 aylık baba dede nene gelmem vermem benim su anca(amca) öme(Ömer) emi(emir ) kuzenlerinin isimleri Ömer ve emir ve bide hala diyebiliyor söyleyebildiği bir çok şey var bi kereliğine söylediği şeylerde var çok kalabalık bi ailemiz var ona bağlıyorum ben