Ates_mami benim dediğim seyi söylediğim gibi, amerikada hastanelerde heryerde özellikle söylüyorlar. Hatta annemde kızımı yan yatırmıştı hemşireler hemen sırtüstüne çevirmişti orda. Kendi doktorumızda özellikle bebek sırtüstü yatar dedi. Eşimin kız kardeşi doktor damadımız çocuk doktoru, hepsi sırt üstü yatırmak gerektiğini söylediler bebeğim küçükken. Yoksa sadece internete bakarak aa bu doğruymuş diyen biri değilimdir. İlk yardım eğitimi bende aldım, kusma riskine karşı bireylerin yan yatırılması gerektiğini biliyorum. Ama dediğim gibi benim bahsettiğim durum ani bebek ölümleri sendromu. Yıllarca ilk 3 ayda bebekler sebesiz yere hayatını kaybetmiş ve sonucunda yatış pozisyonununda bu sebeplerden biri olduğunu belirlemişler. Kusma durumu için belki başı yan çevrilebilir ama dediğim gibi reflü yatakları da bu durum için işe yarıyor. Farklı doktorların da yan yatırın dediğini biliyorum ama en azından bebek yalnız uyurken, yani anne de uyurken yan yatırılmaması gerektiğini düşünüyorum. Tabii bunlar da benim karşılaştığım doktorların söylediği ve benim araştırdığım bilgiler.