🍏 iştahsız bebeklere öneriler !!! Tecrübeyle sabit.
Çocuk gelişimciyim umarım bir kaç kişiye ulaşır yazım..
🍎 İlk olarak vitamin eksikliği varmı , kbb enfeksiyonu varmı ona baktırın.
🍇 diş çıkarıyor olabilir bu iştahsızlık yapar
🍉 15 aydan itibaren gelişim kilo alımı yavaşlar Buda iştahsızlık yapar
🍏 atak haftasında olabilir , yemeği sevmemiş olabilir.
— peki ne yapmamalıyız —
Kesinlikle tabakla peşinden koşmayın
, tv tablet ile uyusturmayın
Ağzına zorla kaşık sokmayın bunlar sadece çocuğunuz ile savaş başlatmış olursunuz. ne yaparsanız yapın çocuğunuz ile aynı ringe çıkmayın bu ikinize de iskence olur. Çocuk” bak annem bana saygı duymuyor” diye düşünüyor yemek yemedi diye yarım saat sonra sevdiği menüyü önüne getirmeyin bu Sefer çocuk “ben Şimdi bunu yemem annem yarım saat sonra sevdiğim yemeği getirir “diyor alternatif sunmayın. Ara öğünler de karnını gofret çikolata gibi ürünler le doldurmayın çocuğun aklı orda kalıyor yemek yemek istemiyor (4 yaşına kadar tanışmasın mümkün se)
—Peki ne yapmalıyız—
Öncelikle acıkmasını bekleyin. Öğün sayısını azaltın mesela 3 ana öğün mü yapıyor 2 ana öğün olsun. Aralarda abur cubur vermiyoruz. Yemek hazırlarken sevmediği bir sebze varsa mutlaka yanına sevdiği bir çorba yapıyoruz. Amaç bir lokma da yese kendi Yesin..
kesinlikle zorlamayın bu devamlı davranış haline gelir yemiyorsa bırakın aç kalmak ta onun seçimi saygı duyun. Eger masadan kalkmak isterse “tamam yemek yemek istemiyorsan yeme ama beklermisin biz yigelim “ derseniz hem bir birey olduğunu hemde yemek saatinde masada olması gerektiğini öğrenir. Masada sohbet edin , yemek yemeyi de iskence degil eğlenceli hale gelirse ancak o zman yemek yemekten keyif alacaktır unutmayın
Bunlar geçici günler önemli olan sabırlı olmak siz ne kadar sakinseniz çocukta o kadar sakin olacaktır inanın.
Ve çocuğa yemek yedi yada yemedi diye ceza ,ödül yok. ( bu onun seçimiydi )
Son olarak bazı çocuklar mizacı gereği iştahsız olabilir okul çağında yada ileri yaşta düzelir bunun sizinle bir alakası yoktur ❤️❤️