Nefesbebek araçların emniyet kemerleri çocuk boyuna göre değil, yetişkinlere göre tasarlanıyor. Yükseltici olmadan oturtsanız kemer çocuğun boğazına dayanır ki 164 boyumla benim bile boğazımı çok rahatsız ediyor mesela. Herhangi bir kaza-fren durumunda kemer hızla öne çekildiğinde kilitlenir ki kişi uçmasın. Böyle bir durumda çocuğun boynuna zarar verebilir Hatta kesebilir, onu havasız bırakabilir Allah korusun. Bu yüzden çocuklar oto koltuğu veya yaşına-kilosuna-boyuna göre yükseltici ile oturtulmalı.