Hilalsarii Meningokok MenA grubundan Nimenrix 9aylıkken yani geçen ay yapıldı.
MenB Bexsero da 10. Ayda yapılacak.
Biz 6 aydan büyük başladığımız için dozlar da farklı olacak.
A grubu (Menveo,Menectra,Nimenrix)
6 aydan küçüklere 2+1
6 aydan büyüklere 1+1
B grubu Bexsero
6 aydan küçüklere 3+1
6 aydan büyüklere 2+1
şeklinde uygulandığını anlattı doktorumuz.
(+1 ler yaşından sonraki hatırlatma/pekiştirme dozları)
* A ve B grubu aşılar aynı gün yapılabiliyormuş.
* Meningokok için en erken 2. Aydan başlanabiliyormuş.
* Aşılar arasına 1 ay koyularak da yapılabiliyormuş.
Aralarında süre daha çok bebeğe bağlı.Mesela doktorumuz demişti ki; 6. Ayda hem sağlık bakanlığının yaptığı rutin aşılar var 3 tane, bir de 2 çeşit meningokok yüklersek bebeğe ağır gelir.Vücudu yormaya gerek yok.Aşı olmayan aylarda yapalım demişti. Bizim için böyle uygulandı.
Nimenrix yapıldığında ateş vs yapmamıştı.Bexsero haftaya yapılcak.