Yasemnn34 bebeklerin uykusu gelince kendiliğinden uyumak bir özelliği yoktur. Yapılan araştırmalar bebeklerin uyku sürelerinin uzaması veya uyku sürelerinin geçmesi nedeniyle, çok sık uyanma, uykuya direnme, uykuda ağlama gibi sebeplere neden olduğu görülmüştür. Ben iki kızıma da kendim eğitim verdim ağlatmadım sızlatmadım, para da vermedim. Sizin dediğiniz gibi olsa kızım gece yarısına kada oturur, gözleri küçüldüğü halde. Ama uykusu olduğunu anlayıp her gün aynı saatte yatırıyorum. Ve kendisi 20-30 dakika içinde uyumuş oluuor, uykusu olmayan bir bebek uyuyamaz. Uyusa bile 1-2 saat sonra uyanır. Annelerin en temel görevi bebeği uyku ve beslenme konusunda desteklemektir. Mesela 2 yaşında kızım kendisi çorba içebiliyor, oysaki eskilere kalsa 5 yaşına kadar ben içirmeliyim.