Meraklimama bebekler ağlayabilirsin cümlesinden çok ihtiyaçlarının karşılanmasını ister bu güvenli bağlanmanın oluşması için gereklidir. Sizin evladınızla aranızda muhtemelen “kaçıngan bağlanma” oluşmuştur.
Anababadan biri, kimi zaman çocuğunun gereksinmelerini kabul etmeyip bunlara karşılık vermiyor olabilir.. Çocuğu rahatlatmaktansa, onun duygularını küçümsüyor, beklentilerine karşılık vermiyor ve zor birtakım işlerde ona yardımcı olmuyor olabilir. Bu da kaçıngan-güvensiz bağlanmaya yol açar. Dolayısıyla çocuk, anababasını çağırmamanın en iyisi olduğunu öğrenir. Sonuçta anababa yardımcı olmamaktadır. Kaçıngan-güvensiz bağlanmada, çocuk, duygularını örtbas etmenin ve ancak kendisine güvenmenin en iyisi olduğunu öğrenir. Ainsworth, kaçıngan-güvensiz bağlanması olan çocukların, bir sıkıntı içine düştüklerinde, anababalarına gitmediklerini ve olumsuz duygularını göstermeyi en aza indirmeye çalıştıklarını göstermiştir.
güvensiz – Kaçınmacı Bağlanma
Anne oyun odasını terk ettiğinde, bebek pek etkilenmemiş görünür.
Anne oyun odasına geri döndüğünde, bebek ya annesini görmezden gelir ya da bilerek annesinden kaçar. Bebeğin hem annesinden ayrıldığında hem de tekrar annesiyle birlikte olduğunda, psikolojik olarak yüksek düzeyde uyarıldığı gözlenir. Bu da bebeğin annesinden ayrılmaya içsel bir psikolojik tepki verdiğinin göstergesidir.
Bu yorumu yazma nedenim sizin tavsiyenize uyabilecek annelere aslında ne kadar yanlış bir turum sergileyeceklerini anlatmak içindi. Yoksa herkesin çocuk yetiştirme tarzı kendine 🌸