Ebrar444 otizm doğuştan gelir fakat artık günümüzde sanal otizm de var. Ek olarak Ekran doğuştan gelen otizimi de arttırır. Bu yüzden ekran karşısında tutmanın riskli olduğu bahsediliyor. Bizim zamanımızda evet şimdi ki kadar yoktu. Çünkü bizler kalabalık ailelerde ve sokaklarda büyüdük. Tüplü tv izledik vs. Şuan ki tvlerle bizim zamanımızda ki tvlerin arasında uçurum var. Teknoloji çok gelişti. Şimdi ki çocuklar daha minik ailelerle dolayısıyla iletişim az , sokağa çıkma az çünkü güvenli değil. Bu nedenle şimdi ki çocukların keşfi bizim zamanımıza göre daha az . O yüzden ki sürekli aktivite vs yapıyor bilinçli aileler. Ekrana da bırakmıyor ya da min. Düzeyde tutuyor. Bu arada ekran sadece sanal otizm yapmaz ya da var olan otizmi arttırmaz sadece. Zararları cok fazladır. Dikkat eksikliği , hiperaktivite , göz bozukluguna neden olabilir . Benim kardeşim ekrandan kelime ogrendi demişsiniz. Tabi ki de duydugu için öğreniyor ama bu aynı kelimeleri çevreden de öğrenebilir. Ekranın hiç bir faydası yok. Sadece anne babaların daha rahat edebilmelerini sağlayan bi cihaz okdr :)