“Adiyokkitabin”#p21897238
Şimdi sana hayır götürme diyemem gidersin erkenden yol alırsınız ya da gidersin için rahatlar. Işin uzmanı değilim canım ama yani otizmli olduğunu hiç düşünmüyorum çünkü otizmi çok araştırdım, çünkü otizm olsa komut almaz adına çok az bakar veya hiç bakmaz belki uyaran eksikliği olabilir o da zaten hemen çözülür. Bir de isme bakma olayı ile ilgili şöyle diyeyim ben yani biz acaba her ismimi söylendiğinde dönüp bakıyor muyuz
işimiz olabiliyor ama bir yazı okuyabiliyoruz ne bileyim başka bir şey konsantre olmuş oluyoruz mutfakta yemek yapıyoruz o an dalgın olabiliyoruz bakmamız çok normal ben çocuklarda da bunu düşünüyorum meşgul bakmaması gayet normal, hatta sana şöyle bir örnek vereyim Instagram keşfetime bir çocuk çıkmıştı o gün baktım başka bakmadım ama çocuğun da yani gelişimi güzel gayet iyi mesela annesi bir videoda adını söyledi bir söyledi iki söyledi çocuk 3 de baktı yani demek ki adına bakmama durumu yani bir baktı bir bakmadı otizmit diye düşünülecek bir şey değil. Bir anne olarak çocuğu bunaltabiliyoruz belki
Ben de oğlum ağzını yüzünü göstermiyor diye endişeye diyordum oğlum hadi göster hadi göster hadi göster diyorum çocuk yapmıyordu neyi var diyodum ama o otizm aklıma gelmiyordu uyaran eksikliğin falan mı var diye düşünüyordum. Bir gün abim geldi oğluma neresini sorarsa gösterdi çocuk meğer biliyomuş yani demek ki dedim ben çok sıkıyormuşum. İşaret etmeye gelince 18 ay kadar normal diye biliyorum. Hatta burada bir anne var o da öyle yazmıştı benim oğlum baybayı 1 yaşından sonra yaptı, yap yap diye ben çok diretiyordum ama dedesidir babasıdır falan dediği zaman o da yapıyordur ha diyordum ki çocuk artık benim dememden sıkılmış. Çocuklar da böyle bir şey oluyor sanırım anneler olarak çok telaş yapıyoruz ve bu da çocuğa yansıyor sana önerim telaş yapmadan elinden geleni yaparsan eğer sakin kalırsan onun için de çok daha iyi olur düşüncelerini iyiye yormaya çalış yani bu dünyada neyi düşünürsen o senin imtihanın olur derler her şeye çare var, hiç canını sıkma