Adiyokkitabin
Peki hiç birbirinizi gösterip işaret edip baba burada anne burada gibi şeyler yapıyor muydunuz yani çocuğunuz bunları görmüş müydü?
Yani adına bakması göz teması koruması varsa endişeye edilmemesini gerektiğini söylüyorlar uzmanlar.
Hem aklına hemen otizm getirme. Çünkü 3 yaşından önce kesin otizm tanısı konmuyor çocuklara uyaran eksikliği denebiliyor atipik otizm denebiliyor. Çünkü ben bunu bir psikiyatristen izlemiştim tam tanı koyamadığımız için atipik otizm diyoruz demişti. Ve bir tanıdığımın çocuğu 2,5 yaşında çok çok daha geriydi kesinlikle göz teması yoktu adına bakması yoktu ve ona bile tam tanı koymadılar ki bir sene eğitimden sonra normal okula başladı, ki bebeğin daha küçük yani göz teması adına bakma varsa hiç korkma yani evinizde evinizde sık sık eşinle birbirinizi işaret edin oradan da kapar mesela organlarını göstermiyor demişsin mesela ben de benim oğlum da yapmıyor sanıyordum bir gün abim geldi benim oğlum biraz daha büyüktü ama gerçi neyse abim oğluma ağzını nerede elinlerde kulağını nerede falan dedi hepsini gösterdi ki zaten vücudun organları göstermesi bir buçuk yaşından sonra başlıyor 2 yaşına kadar da normal diye biliyorum.