Alyammmmmm işin püf noktası bir anda değil de alıştırarak yapmak, doğduğu andan itibaren tuvalet iletişimi yapan anneler çok erken dönemde lazımlık kullanıyorlar. Kızım 20-21 aylıkken bezden ayırmak istedim ancak ben çalışıyorum, kayınvalidem de yazın köye gitmeyi bekleyelim altına kaçırırsa köy yerinde daha az sorun olur demişti. Bunu konuştuğumuz zamanlarda ben kızımın lazımlıklarını ortaya çıkardım, onlarla oynadı, her seferinde buna çiş kaka yapacaksın diye anlattık, fikre alıştı. Havalar ısındığından beri ben de, kayınvalidem de altını sık sık açık bırakıyorduk hava alsın diye, o zamanlarda çok sık kazalar da yaşandı, çiş kaçırdı. 2 hafta önce kayınvalidem bez takmamış kızıma, ilk gün kaka ve bir iki çişi küloduna yapmış, 2. gün hiç kaza yaşamadık çok çabuk adapte oldu kızım maaşallah. İlk 1 hafta gece bezledim, 8. gece bez bağlamadım, tabi çiş yapmış yatağa, bir sonraki gece kuru uyandı, uyandığı gibi tuvalete götürdüm ve klozete yaptı çişini. Bebeği eğitimden önce fikre alıştırmak önemli bence, o zaman bez bırakma geçişiniz daha kolay olur. Size şiddetle tavsiye edeceğim bir video var, youtube da Prema Sundari nin bebeklerde tuvalet eğitimi videosu. Hangi ay veya yaş grubunda verecekseniz eğitimi ona göre bilgiler veriyor, yol gösteriyor. Mutlaka izlemelisiniz. Kendisi bebeğine doğumdan itibaren tuvalet iletişimi yapan, kızı 1 yaşındayken bile dışarda olduklarında annesine çiş sinyali veren bir bebek. Diyeceğim o ki asla erken değildir, hatta ne kadar erken o kadar iyi bence. Şimdiden kararlılık, sabır ve başarı diliyorum🌸