Mavigri
Şimdi mamaya ihtiyacı olmayan bir bebek için mama vermek ne kadar doğru orası tartışılır. Evet belli dönemlerde bebeklerin kilo alımında azalmalar görülebilir. Yani dediğim gibi bu dönemsel bir şeydir 5 ayda da doğum kilosunun 2 katına çıksa yeterli bebeğiniz için. Ben bazı doktorların bile isteye mama yazdığını düşünüyorum, bu şekilde iki tane tanıdığım var ikisinin de bebeklerinin kilo alımı çok güzeldi bir arkadaşın bebeği 3 aylıkken 1 kilodan fazla almıştı, güya ilk iki ay 1,5 kilo almış 3 aylıkken kilo alımı düşmüş, düşmüş olan kilo alımı da 1 kilo yani çocuk 1 kilo almıştı doktor ona düşmüş demiş. Doktor mamaya başlatmıştı mama kullanan arkadaşlarımız bile kesinlikle vermemesi gerektiğini söylemişti. Tabii 2 ay sonra da sütü kesilmişti çocuk mamaya alışmıştı artık
Diyeceğim şöyle ki 5 ayını bekleyin doktor içine içinize sinmiyorsa doktorunuzu değiştirin.
Yukarıdaki örneği de şunun için verdim bebeğin kilosu ne olursa olsun mama yazan doktorlar gördüğüm için bunu yazmak istedim