Balim61 Selam 19aylik bebeğim konuşup biseyler anlatiyo ama kelime kurmuyo yani anlasilir sekilde soyledigi tek kelime anne arada baba okadr.Miyav diyo han han diyo inek falan gorse me diyo kopek sedi duydugu zamn ha ha diyo haw demiyo tamamen anne ve nadirn baba abi aba diyo okdr.Uygulama profil kismndaki aciklamada bu aylrda 10ile 30 kelime arasi soylemedi lazim yaziyo.19 aylik bebeği olan anneler bebeginiz kelimeleri tamamn duzgn diyebiliyomu veya cjmle kuruyomu?
Zlm Balim61 cümle belki kuramaz ama en azından anne ve babadan daha fazla kelimesi olması beklenebilir kelime öğrenmesini nasıl destekliyorsunuz
Rika Balim61 19 aylik 50+ kelimeye yakin konusuyor. Sorulara kisa cevaplar veriyor hayir yani no ya da anne atta yani anne disari gidelim gibi ya da baba düt düt, yani baba arabaya binelim. Ama tam anlamiyor gibi yapiyoruz konusmaya devam etmesi icin. Mesela yerde yatarken babasina dön diyor sirtina binmesi icin. Surekli konusuyoruz bi seyler anlatiyoruz onun bir faydasi olddluguna inaniyorum
Doga_sever Balim61 benim bebegim 19 aylikken 21 kelimesi vardi. Sizin saydiginiz hav hav miyav da kelime sayiliyor. Doktorumuz oyle demisti. Onlari da sayin kelime haznesine. Kelimeleri tamamen duzgun diyemeyebilir bu ayda. Ona takilmayin.mesela anne demeye calisirken nenne diyorsa bu da bir kelime sayilir. Bebekten tamamen kelimenin orijinalini cikarmasini beklemeyin.
Oykunuannes1220 Benim sadece baba diyor çok nadir anne diyor bide komik şekilde sesler çıkarıyor ama anlamsız köpeği çağırıyor öpücük atarak gel gel diyor
Balim61 Oykunuannes1220 Benmki eliyle gel gel yapiyo ama gel demiyo.Anlamsiz sekilde cok konusuyo ama surkli biseyler anlatiyo anlamsiz bazilarini bucut diliyle anlayabiliyorum gosterdgi kadr
Balim61 Zlm Disari ciktigimzda mesela eliyle gosterdigi seyleri falan hep normal ismiyle soyluyorum ona genel olarak herseyin ismini söylüyorum o anlik tekrar etse bile o amda kaliuo sadece.mesela denk geliyo bazen kavanozdan bisey aldigimda falan kapagini aliyo kapat diyorum kaba diyo kapatiyo onu ogrendi mesela kabat diyemiyo tabi ama kaba diyo hayvanlari da sesleriyle tanittim kedi diyodu mesela bi ara suan sadece miyav diyo gel eliyle isaret yapiyo ama gel demiyo eliyle cagiriyo sadece.Gel git kalk otur veya bisey istesem onu anliyo gidip alir gelir sadece kelimesi anlasilir sekilde yok.Surekli biseyler anlatiyo eliyle gosteriyo falan sanki koca adam gbi habir ebieeyler anlatiyo ama anlasilir hicbisey yok eliyle gosterdgi icn falan az cok anlıyorum vucut dilinden demek istediklerini.18 ay asisi yapilirken ebe cumle kuruyomu diye sormuştu 19 aylik oldu şuan kafama takildi.Herkes bi anda konuşur diyo surkli bisuler anlatmya calistigi icn ama bilemedim
Balim61 Zlm Anlaşilir şekilde dediği kelimeler(anne,baba,miyav,hav hav,han han,alo,dede cok diyodu artik demiyo ama biz dedigmzde diyebiliyo,nene,abi,aba)Arkadş mesela akada diyo kapat kaba diyo bukdr
Zlm Balim61 net analsilir olması gerekmiyo bence kocaman çocukların bile dili her kelimeye uzun süre dönmüyor ben net olarak söylemesede onların kelime olarak sayılacağını düşünüyorum sonuçta daha bebek bunlar bence diğerlerinide kelime sayabilirsiniz
mmek_2014 Benim oglum da 19 aylık. Çogu kelimeyi anlaşılır şekilde söylüyor. Üçlü cümleler kuruyor. Konuşarak derdini anlatabiliyor artık çok şükür.
Balim61 mmek_2014 Maşallah.vucut diliyle anlatiyo bizmkide yani hem vucut dilini hem kelimesi kullaniuo ama kelimeleri bisy anltirken anlamsiz ama vucut diliyle anlatabiliyo.Bugn babasiyla disari cikmislrdi dusmus herlde dizini vurms soyuldu birz eve geldignde bna dizini gosterip baya hiseyler konustu anltti güya kelimeleri anlmz tabi ama vucut diliyle baya duatum der gbi anltti
Balim61 Deletedmom_64 Evet oyle tbi.Cok seyler anlatiuo surkli bisey anltiyo anlamsizca kelimeleri tabi gorenlerin bazilari aniden bi anda konusr diyo ama ebe oyle sorunca acaba cumle olmasimi lazm diye dusundum
Balim61 Rika Ben oğlum anne atta falan demiyo ama kapinn onune gidip ayakkabilarini uzatiyo veya alip bna getiriyor. Arabasi var akülü mesela ona bincegi zaman anne aa diyo binmek istedgini anliyrm oyle diyince veya bisey vercek anne al degilde ağ gbi bisey diyo bisey mesela araba aaa araba diyo yani yan yana geyirdgi 2kelime vrsa onlrda bu sekilde.Tek olark anne baba dede nene abi aba miyav hav hav me han han kaba(kabat)Bu tarz seyelr diyo
Rika Balim61 o zaman sik sik konusnaya devam edin ve kelimeleri yuzume bak diyip agziniza bakmasini saglayin soyleyin heceleyerek, a ra ba sen de tekrar et,gibi 2 aya daha net kelimeler gelir ve kelime sayisi artar. Zaten daha yeni basliyor kelime kullanmayi ogrenme zamanlari
Zlm Balim61 bence sayılır sonuçta ne demek istediği anlasiliyo bence kast ettikleri bu direk net kelimeyi söylemek değilde ne demek istediğini anlatabilir olmasi
mmek_2014 Balim61 bir sorun yoktur o zaman bence. Sonuçta her çocugun gelişimi farklı. Çogunlukla 2 yaş civari çoagalıyor kelimeler.