Deletedmom_56 merhaba, benim oğlum 18 aylık anlamlı kelimesi sayamayacağım kadar fazla, anne otur, baba yat, su çok soğuk gibi iki kelimeli cümleler kurmaya başladı bir kaç gündür. Ekran hiç yoktu( 2 haftadadır 10 dk’lık bir kaç kere TRT çocuk açtım sadece). 4-5 aylık olduğundan beri sürekli kitap okuyoruz yemeği birlikte yapıyoruz kucağımdayken her şeyi anlatıyorum tek tek. Temizlik yapıyoruz birlikte neyin ne olduğunu nasıl yaptığımı anlatıyorum sürekli. İştahsız bir çocuk yemek yerken sürekli şarkı söylüyoruz sayı sayıyoruz. Gerçekten o kadar çok konuşuyorum ki akşam olunca çene eklemlerim ağrımaya başlıyor🤦🏻♀️ Size tavsiyem mümkün olduğu kadar kitap okuyun kitapları inceleyin siz anlatın o dinlesin sonra verin ona o size anlatsın öğrendiklerini söylesin. Bol bol şarkı söyleyin şarkı açın dans edin. Dışarı çıkacaksanız her şeyi anlatın şimdi üzerimizi değiştireceğiz ayakkabımızı giyeceğiz markete gidip alışveriş yapacağız bak burada çalışan abiler ablalar var mama parası kazanmaya gelmişler onlar burada çalışıyor hadi kolay gelsin de gibi… mümkün olduğu kadar çeşitli kelime girdisi sağlamaya çalışın. Sürekli onu konuşmaya teşvik edin yemeğini nerede yemek istersin? Hangi yemekle başlamak istersin? Hangi kitabı okuyalım? Hangi şarkıyı seviyorsun hangisini söyleyelim? Gibi gibi ☺️