52moomm
Bunu uzmanlar tarafından ve bebeği otizm veya uyaran eksikliği taşıyan veya otizm veya uyaran eksikliğinin eşiğinden dönmüş annelerden duydum. Bebekler bu taklitleri ortalama 10-12 ay arasında bilinçli bir şekilde yaparlar.
Daha erken ve daha geç yapanları da vardır burada önemli olan bebeğin genel durumu. Yani misal öğrenmeye açık bir bebektir birisi karşısında birkaç defa gösterir 7 aylık yapar. Ama genelde söylediğim gibi 10-12 ay arasında bilinçli bir şekilde yaparlar veya bir bebek 12-13 ay arasında da yapabilir o zaman öğrenmeye açıktır. Burada önemli olan genel bebeğin durumu. Yani şöyle diyeyim size bir bebek 7 aylıkken taklit yaptı bir bebek de 12 aylıkken taklit yaptı diye birbirlerinden ileri veya geri olamazlar burada çocuğun genel durumunu kontrol etmek gerekir, yani bütün gelişim basamaklarını kontrol etmek gerekir. Bazen yorumlarda denk geliyorum, 7 aylık 8 aylık hala alkış bay bay yapmıyor falan diye anne telaş ediyor. Evet hepimiz tecreübe etmediğimiz şeyler de telaşlıyız bu yollardan geçtiğim için söylüyorum. Telaşa gerek yok yani o ona çocuk balkış bay bay gibi şeyleri yapmak istemiyor olabilir o an onu öğrenmek istemiyor bu o çocukta sorun olduğu anlamına veya bir eksiklik olduğu anlamına gelmez söylediğim zamana kadar ta ki, bazen yorumlarda denk geliyorum çünkü 2 aydır 3 aydır uğraşıyorum yapmıyor çocuk kaç aylık 7 aylık yani söylediğim öğrenmeye açıktır orası ayrı. Bize parmakla işaret etme olayını söyleyeyim o da 18 aya kadar normal