Deletedmom_37 Pelin05 dönen cisimlere ilgi nasıl okuyor acaba çok uzun süreli dalgın bi şekilde felânmi izliyor
yagizalp Deletedmom_37 dönen cisimlere karşı aşırı ilgisini hiç farketmedik ya da denk gelmedi, mesela yolda giderken araba kamyon izliyor tekerleklerine bakması falan da sayılır mı, bul tak oyuncaklar hayvanların yerini bulma giibi oyunları da gayet rahat oynuyor
yagizalp Örneğin oyuncak arabaları çevirip tekerleğini döndürüyor ama çok uzun süre değil, arabayı yerde, duvarda normal sürüp de oynuyor.
Deletedmom_37 yagizalp bunu yapmayan cocuk yoktur herhalde biz cocuk psikiyatriye gittik bebeğime araba versi sürdü sonra tekerine bakti felan bende normalmi felan dedim normal tabi dedi hic sürmezse sıkıntı dedi sürer tekerile oylar kapılarına bakar normal dedi
Aysb Pelin05 Dönen cisimlere karşı ilgiyi bende hep duyuyorum ama doğruluk payı nedir bilemedim. Benim 15 yaşında yeğenim var. Bebekken hatırlıyorum hep dönen şeylerle oynardı tekerlek çevirirdi tencere kapağı aynı şekilde. Çamaşır makinesinin karşısına oturur dönmesini izlerdi. Ama hiç bir sorunu yok şu an satrançta madalyalar alıyor. Otizm belirtisi olabilir belki ama sadece dönen şeylere ilgisi var diye böyle düşünmemek gerek
yagizalp Aysb aynen ya nasıl bir ayrım anlamadık. Parkta dönen oyuncaklar yapmışlar çocuklar da sırayla başında hep, ben bile kendi çocukluğumda çamaşır makinesini oturup izlediğimi hatırlıyorum neredeyse
Pelin05 Aysb yalnız otizm çok geniş canım zeki olmakta bir otizm belirtisi olabiliyor genelde insanlar otizmi zeka geriliği gibi görüyor ama öyle değil kesinlikle
yagizalp Deletedmom_37 evet oğlumda arabanın kapılarını açıp kapatıyor, mesela pil yerinin kapağı düşmüş onu takmaya çalışıyor o tarz şeyler de dikkatini çekiyor. Bizi en çok düşündüren ismine bakmaması ve sallanması
Pineapple20 Deletedmom_37 benim oğlum bi dönem hiç sürmüyordu sadece teker çeviriyordu o zaman bile doktor hiçbi şeyi yok demişti. Her şeyi normaldi çünkü göz teması vs.
yagizalp Deletedmom_37 parmakla göstermiyor bizim elimizden tutup oraya işaret ediyor ve örneğin su veya süt istediğinde biberonu bana getiriyor. Veya meyve falan sevdiği şeyi görünce onu almaya çalışıp derdini anlatmaya çalışıyor.
Ftmabilalxx yagizalp 2 yaş bence iyi bir zaman bol egitimle gecer insallah iyi olur. Allahım yar ve yardımcınız olsun
kucukcivcivimm yagizalp Yasi daha erken annesi ozel egitim ve sifir ekranla bol sosyal temasla hersey duzelir insAllah kalbinizi ferah tutun.
yagizalp kucukcivcivimm inşallah 🤲 evet ekran olayını tamamen bıraktık parka daha sık çıkmaya başladık umarım dediğiniz gibi eğitimle aşarız 🌿
Pelin05 yagizalp ya canım daha küçük dikkat edin mutlaka dönen şeylere uzaklaştırın ondan bir zaman sonra bayılıyorlar ona
Deletedmom_37 Pineapple20 aynen tek bişeyle bakarak sıkıntı olmaz beraberinde en az bi kaç tane daha sıkıntılı bi durum olir yani kesin