Merhaba arkadaşlar
Merak ettiğim bir konuyu sormak istiyorum. Kızım 2 yaşına girecek ve doğduğu günden beri hep uyku ortamı yarattım . Başlarda çıt sesine uyunan ve zor uykuya dalan bir bebekti. Haliyle öyle de ilerledim. Şuan mesala bilirim ki uykuya daldığında öyle sese pat diye kalkmaz. Ben gündelik işlerimi hayatın olağınında devam ederim. Ama özellikle de sese alışsın diye de ses çıkarmam. Yani telf yüksek sesle konuşmam. Eve gelecek olanlara zile basmayın diye uyarırım ve ya yüksek sesle kapısının önünde konuşan olursa uyarırım vs.. Ama tamamen de sesli bir ortam da yaratmam. Şimdi asıl merak ettiğim Kuzenimin iki çocuğu var biri 3 yaş diğeri 3 ay. Ve çocukları da maşallah her seste uyuyabilir. Bebeği gündüz aşırı aydınlık yerde yatabilir, annesi muhabbet edekren uyuyabilir. Asla uyku ortamı yaratmaz çocuğuna. Hatta evine gittiğimde aşırı ses yaparak iş yapar kuzenim ve çat çat sesler gelir, süpürge Mak çalıştırır. Telefonda konuşup bulaşık mak. Ses yapar bu arada çocuk odaları çok çok yakın ve ses olduğu gibi çocuk odasında. Böyle her şekilde uyuyan 3 aylık çocuk da gündüz uykuları hep yarımşar saat ve sık sık. Ben ona uykusu için sessiz olmasını söylerim o ise nasıl alıştırırsan öyle olur der. Bilemedim doğru olan hangisi? Benim kızım mesala öğle uykuları uzundur. Ama çok aşırı yorgun değilse asla. Kalabalıkta seste uyumaz. Bu fıtrat mı yoksa biz gerçekten alıştırıyor muyuz?