09Mira_
Canım, benim bebeğim ilk 1 ay belki de 20 gün fazlaca duruyordu göğsümde daha sonra bu sıra biraz azaldı 15 dakikalara 20 dakikalara düşmüştü büyüdükçe. Bu süre daha da kısaldı 2 aylıkken daha da kısa emiyordu sadece 2,5 aylıkken meme reddi yaptık ama onun dışında ortalama 5 dakika ya da 7-8 dakika emiyordu ama kilo alımı iyiydi. Çünkü bebekler büyüdükçe çeneleri kuvvetleniyor. Sana şöyle söyleyeyim bebeğin göğsüne vakumluyorsa yani böyle göğsünü tamamen kavrayıp da hızlı hızlı çekiyorsa hızlıca emip doyuyodur. Bir de her çocuğun emme süresi farklıdır yani genelde ikinci ayda veya 3 ayda emme süreleri kısalır. Bu da çeneleri kuvvetlendiği içindir sütü çabuk çeker dolayısıyla çabuk doyar. Ama anne sütü çabuk sindirildiği için de bir yandan da hemen acıkırlar ek gıdaya geçene kadar benim emzirme sürem nadiren iki buçuk saat olmuştur 2 saati geçmemiştir.
Bir de şu durum var gazdan dolayı da emmek isteyebilir annesinin yanında ister emmek isteyebilir strese girer, atak haftası olur emmek isteyebilir. Kısacası kilo alımı bu kadar güzelken doymadığını düşünme