Elifyor çok zor, çok sabır isteyen bir süreç. Kas gelişmiyle ilgisi yok, doğumdan itibaren tuvalet iletişimi yapanlar var, bebekleri bezin, altına yapmanın rahatlığına alıştıran biz oluyoruz. Hazır olması gerek diyen de çok ama bez rahatlığına alışan bebek kolay kolay bezi çıkarmaya hazır olmaz. Onları bu plastik alışkanlıktan kurtarmak bizim vazifemiz olarak görüyorum. Kızım tam 2 yaşında. Bana kalsa mayıs ayında bezini çıkaracaktım ama ben çalışıyorum gündüz kayınvalidem bakıyor kızıma, evde her yere çiş yapar zor olur yazın köy evine gidince alıştırırız demişti, şimdi kızımın göbeğinin alt tarafı mantar oldu, sırtı kırmızı tahriş. Ben evdeyken sık sık bezsiz bırakıyordum, şimdi kayınvalidem de bezi çıkartmaya başladı, ani bir şekilde normal küloda geçtik. Lazımlıklarına asla yapmıyor, klozete tutuyoruz. Geçen akşam parka gitmiştik orada bile tuvalete yaptı ama hepsini yapmıyor. Biraz yapıp bitti diyor, yarım saat sonra altına yapıyor. Elbet öğrenecek diyorum. Kızmıyoruz, asla bağırmıyoruz, her altına yaptığında hani söyleyecektin deyip klozete götürüyoruz. Böyle böyle öğrenecek