Pinkyanil Öncelikle doğum sonrası doktorunuz bebeği sildi mi yoksa yıkadı mı. Yıkadıysa eğer, evet eve gider gitmez de yıkayabilirsiniz. Zaten çocuğun koruyucu verniksini yıkamışlar, o zaman sizin için de bir engel yok. O verniksi korumak amacıyla eğer doktorunuz silmişse yıkamayın der. Göbek bağıyla ilgili değil yani. Yıkayın, göbek bağına dikkat edin ve iyice kuruladığınızdan emin olun. Eğer bebeğiniz silinmişse de, 1-2 hafta o verniksin görevini yerine getirip, çocuğu en kritik zamanlarında dış etkenlerden koruması için bekleseniz yeterli oluyor. Çoğu bebeğin de o zamana kadar göbek bağı düştüğü için olay buna bağlanıyor.