Cirkin Aybersa merhaba biz de kızımla bugün başladık tuvalet eğitimine de bugün ona iç çamaşırı almak için çıktık ve çıktığımızda bez takıp cıktım. Yarın parka vs götürmeyi düşünüyorum ama bez taksam mı takmasam mı bilemiyorum. Takmamam gerekiyor. Ama nasıl yapacağımızı da bilmiyorum. Orada altına yaparsa bi de kakası gelirse. Park cok açık bi alan. Mahremiyetini nasıl sağlarım vs. Siz nasıl yaptınız bu süreçte dışarı çıkmayı?
biryazmasali Cirkin merhaba bende yorumları okuyordum size bir tavsiye vericeğim bende yazlıktayım evimz 3. Kat asnsr yok çıkarmam imkansız ebebkin portatif lazımlığını aldım inanılmaz iş görüyor dışarda bende burda kullanan bi arkadşmdan görüp aldım ama size tavsiye ilk bi kaç gün bence çıkarmayın bi yere
Aybersa Cirkin merhaba evet arkadaşın dediği gibi klozet aparatı almak lazım , siz evde bir deneyin bakalım nasıl gidiyor ,ona göre parkta bahçede süreci denersiniz❤️
arifekldrm Merhabalar. Oğlum tam iki yaşını 18 gün geçti başladık. Bir gazla 😁😁 bugün 4. Günümüz gündüzleri hiç sıkıntı yok çiş geldikçe sürekli tuvalete gidiyoruz bazen inatlasiyor yapmak hiç istemiyor bende hemen suyla oynamayı sevdiği için hadi annecim bir su dökelim diyorum öyle ikna oluyor bazen zor cikartiyorm tuvaletten 😁😁. Ama gece hala bez takiyorum geceyi nasıl hallederim bilmiyorum tek düşüncem suan gece bezi biraktiracagm. Bugün gece de baglamayim dedim ama çok huylu bir çocuk olduğundan hemen uyanip ağlıyor geri bağladım uykusunda. Benim gibi durumda olanlar var mi acana 🤦🤦
Duriskonunannesiii arifekldrm ben bezi tamamen bıraktığımıza inandirdim benim kıza bezleri tamamen ortadan kaldırdım bez kalmadığını göstermek için ilk üç gece de o uyuyunca bezledim o uyanmadan bezi açtım lazimliga götürdüm uyanınca da , gündüz cisleri tamamlanınca kaçırma olmayınca geceleri bağlamayı bıraktım kademe kademe önce uyuduktan 2 saat sonra ve ilk kaldirmamdan 3 saat sonra iki defa kaldırdım çünkü ikinci kaldırmayı yapmayınca sizdirmisti ilk bez baglamadigim gece sonra yavaş yavaş bu süreleri yarım saat ileri çektim 2,5 saat öldü diğeri 3,5 günlerdir bu şekilde ilerliyorum tek tuvalete düşüp sonrasında da hiç kalkmadan sabaha kadar tutana kadar ve ister istemez yaz ayı ağzı kuruyup gece kalkıp su istediğinden sıvı birikimi oluyor yaz sonuna doğru gecemiz tam oturur diye düşünüyorum
ak1905 Duriskonunannesiii tebrik ederim 5gun sonra dayanamadım 5.gun öğlen uykusunda çiş yapmış normalde kuru kalkiyodu 6.gune geçecektir ki sabaha kadar 2kez çiş yaptı o gün gündüz ben çok kızmıştım artık bida tuvalete yap gelince sole diyodum sanırım ben çok etkiledim çocuğu 1yasnda kardeşi de var ikisi beraber beceremedim dediğiniz gibi klozet lazımlık istemyo diğer tuvalete ben tutuyorum ve çok yoruldum sanırım ben hazir değildim.. 6.gun bezledim o gün çok rahatsız oldu ilk ciste değişsin istyodu 3.gun daha iyiydi 2.gun gece iki kez kaka bile yaptı iyiki bezlemisim dedim ,😒
Duriskonunannesiii ak1905 kızmak ve kardeş unsuru çocukları çok etkiliyor biraz daha bekleyin olmadı madem bir yaşında da kardeşi var ikisini de bekleyip aynı anda da alıştırabilirsiniz kardeşi bezlenirken anne ona kizmazken onun tuvalete gitmek zorunda olması ve kacirmalar yuzunden kizilmasi onu etkilemistir daha da inat yapacaktır
Cirkin biryazmasali bugün çıkmadık hava da yağmurluydu zaten. Bakalım yarın da böyle olursa cıkmayız yine olmadı. Ebebeğin lazımlığına da bakayım bi ben de. Çok teşekkür ederim ☺️
gezentianne Aliosmn Wc eğitiminde yapılmaması gereken her şeyi yapmışsınız kızmak ödül vermek gibi :( 4 yaşında hala sorun varsa pedagog a götürmeniz gerekir.aaltında bir cok sey cıkabilir.Başında da ebeveyn tutumu geliyor malesf
Aybersa -Baloglum6734- emmeye kalktikca soruyorum ama çok sinirli oluyor yapmiyo , biraz uğraşıp götürüyorum yapiyor, iki gecedir takmıyorum ,bez taktikça yapıyor bakalım ,bence kaldırmamak gerek , tutabiliyorlar ,yarın bir de kaldırmadan deneyecegim
-Baloglum6734- Aybersa ben hiç takmıyorm dırek cıkardım bu gecede ıkı defa 3 saat arayla kaldırdım yaptı şimdı uyanmasını bekliyorum götürcem uyanınca bizim oturmada sıkıntı yok sölemıyo sadece bugun kakamızı bakalım yapabılcezmı kahvaltı sonrası normalde yapar hemen kakasını bakalım 🤲
arifekldrm Duriskonunannesiii bende öyle gündüz hiç bir şekilde baglamadim. Bu gece bir kere 12 gibi yaptı çişini sabha kadar yapmamış hemen tuvalete götürdüm. Bezi de uyurken bağlıyorum sabah bez de olsa beze yapmıyor artık Bazen çok inatlasiyor gitmek hiç istemiyor suyla falan oyalayarak yapıyor o zaman 😁 büyük çişini de gördükçe korkuyor ama az da olsa yapıyor artık tutma yok bakalım altına kavirmalar da bitti gibi
sibellllo Duriskonunannesiii benim oğlum da iki yaşında aynı şeyleri yaptı devam etmedim haZır değil diye sizin kaç gün sürdü totalde motive oldu bana erken pes etmişim tekrar deneyeyim gözünüz Aydın kurtuldunuz beZden
Duriskonunannesiii sibellllo totalde 4. Gün artık kacirmalar azalmıştı bizim,ben de tam 3. Gün pes ediyordum gecesinde anne kakam geldi dedi gündüzü de de beni tutup lazimliga çekince pes etmedim o gün tabi yine boşa gitmelerimiz oldu kacirmalar oldu ama 4. Güne gelince herşey daha iyi olmuştu eğer biraktiydaniz 2 ay sonra bir daha deneyin tak çıkar kısa zamanda kafalarını karıştıracaktır
Duriskonunannesiii Hndann 2 yaşında sendromların bağımsızlığını ilan eden bir çocuğa tuvalet eğitimi vermek kadar evet zor bir şey yok bayağı zorlandım kızım çok çok inat bir çocuk bebekliginden beri öyle tersine gitmemek için çok uğraştım ve sonucunu aldım diye düşünüyorum çok şükür, 2 aylık bebeği tuavelete tutacak kadar düşünceli değildim o dönemler malum zor bir lohusa depresyonu geçirdim bebeğim 40 ina kadar sarilikti saat başı emziriyordum kan grubu uyusmazligimiz yüzünden 5-6 aya kadar sürdü anca bebeğimin gerçek ten rengi oturdu onun o sapsarı beslemekte sis karnını gördükçe ,servislerde baktığım siroz hastalar gözümün önüne geliyordu oturup ağlıyordum sürekli zor bir süreç yaşadım sonra pandemiden dolayı herkes evinde çocuk büyütürken ben bebegimi 5,5 aylıkken bıraktım çalışmak zorunda kaldım izin alamazsın dediler sagacak ortam dahi yoktu mastit olmanin kıyısından döndüm üstelik sonra sütüm azaldı mecbur takviye olarak mamaya başladık ama olur da ikinci çocuğumda herşey daha rahat olursa daha erken başlamayı düşünüyorum
Hndann Duriskonunannesiii ayyy Allah yardımcın olsun wallahi çok şey atlatmışsın hiç kolay şeyler degıl anlattığın yaşadığın şeyler rabbım sabır versin ama işte bütün bunların yanında evladının bir gülüşü herseyı unutturuyor.. yok cok erken başlatma psikiyatristler önermiyor en erken bir buçuk yaşında başlamak gerekıyormus tuvalet egıtımıne
ayseayse01 Aliosmn ya aynı dert bende de var. Kakasını hep üzerine yapıyor 3 buçuk yaşında bir de Allah’ım çıldırmak üzereyim. Genelde ben takipten ediyorum götürüyorum küçüğünü yapıyor ama kaka asla. Yapınca sesleniyor anne çiş yaptım diye. Benim için bir kabus oldu
Aliosmn ayseayse01 iki gundur pantalonu islatmadi rekora dogru kosuyoruz surekli otrtuyotum lazimliga otrttukca cisini yapiyor ama hic cisim var demedi daha insallah zamanla onuda der gece islatmadan kalkdi bygun sabah kalkdi otrttum lazimliga kakasini bizimde yapmiyo
Duriskonunannesiii Eternalove bence zaten kasları gelişiyor sadece biz onları kullandırmaya yonlendirmiyoruz ya da doğru şekilde öğretemiyoruz ,her çocuğun öğrenme şekli bambaşka mesele doğru şekli bulabilmek ,tebrik ederim sizi de ☺️☺️☺️☺️
Duriskonunannesiii Minikkurbagam kesinlikle öyle tuvalet edgitimi ciddi zor bir konu özellikle 2 yaşından sonraki donemler için bayağı zorlu ve ben bu süreçte çok yıprandım çıldırmak üzereyken gelip yardım yazısı yazdım fikir veren anneler oldu teşekkür ederim onlara oykece motive oldum devam ettim normalde 7. Günde yazmayacaktim süreci bekleyecektim ama baktimki gerçekten mucize gibi oldu ve bu mucizeyi herkes bilsin motive olsun pes etmesin istedim ☺️☺️ bu forumun ben de bu özelliğini seviyorum 😊
Minikkurbagam Duriskonunannesiii ben emzirme sonlandırmayı gözümde büyütüyordum ama bu daha da zormuş meğersem 🤦♀️ Peki siz bu süreçte hiç dışarı çıktınız mı parka falan evde de sıkıldık iyice 😀