Merhaba sevgili anneler ..
Kızım 2 yaşına girmek üzere. 22 aylıkken bezi bıraktırmaya karar verdim. Eğer tepki verirse 2-3 ay sonra tekrar denerim diye düşünerek önce denemek istedim ve hiç korktuğum gibi olmadı. Aksine bu muymuş dedim..
Eğitimden önce
Sabahları bezi çok dolu olurdu hatta bazı geceler taşırdığı için değiştirmek zorunda kalırdım.
Gün içinde bezine çok sık çiş yapardı.
Çiş ve kaka kavramını biliyordu ama yaparken söylemiyordu.
Eğitim süreci
Gece ve gündüz komple bezi çıkardım.
Yatağına alez, koltuk örtülerin altına alt açma bezleri serdim.
Lazımlık vardı ama ilk klozeti deneyimlemek istedim tepki verirse lazımlık kullanacaktım. Tepki olmadığı için klozette başladık.
Baby plus’ın mavi-yeşil renk olan portatif klozet aparatını aldım ama sert olduğu için kullanımı rahat olmadı , dışarısı için kurtarıcı oldu.
Evde kullanmak için süngerli olan bir model aldım.
15 tane falan boxer külotlardan aldım. Ama sonrasında gözlemledim ki kızıma bez hissayatı veriyor bu süreçte kullanmadım.
Bol bol su içirdim . Sık tuvaleti gelsin ki deneyimleme sayısı artsın ve gün içinde daha cok tuvalete denk getirebilelim diye. Ama gece yatmadan önce bunu azalttım.
1.gün
Gündüz, 2 kere çişi tuvalete
6 çiş ve 2 💩 yakalayamadım:)
Gece, farklı zamanlarda 2 kere tuvalete götürdüm ama yapmadı. Sabah kalktığında da kuruydu o yüzden artık geceleri kaldırmama kararı aldım.( Normalde sabahları bezi çok dolu olurdu)
2.gün
Gündüz, 5 çiş 1 💩 tuvalete
4 çiş 1 💩 yakalayamadım.
Gece kuru geçti.
3.gün
Gündüz, 2 çiş 2 💩 tuvalete
4 çiş yakalayamadım.
Gece kuru geçti.
(3. Gün artık olmayacağını düşünerek ara mı versem diye aklımdan geçti🥲)
4.gün
Gündüz, 4 çiş 2 💩 tuvalete
2 çiş yakalayamadım.
(Her seferinde söylemiyor olsa bile çiş ve kaka diyr haber vermeye başladı, iyi ki vazgeçmemişim dedim)
Artık 6.günde hiç kaçırma olmadı ve her seferinde kendisi söyledi.
Bu sürecimizi özellikle yazmak istedim. Hem annelerimiz cesaretlesin hem de hala yanlış/eksik bilinen hatta abartılan şeyler olduğunu görsün.
Tuvalet eğitimi için kasların hazır olması lazım. ?? Bunu lütfen araştırın. Bebekler doğduğundan itibaren kaslarını kullanabiliyorlar. Sadece biz bez bağlayarak onları köreltiyoruz.
Bizim yaşadığımız durumda da görüldüğü gibi en en belirgin hazır olma kriteri bez kuruluğuydu ve kızımın sözde hazır olmadığı düşünülmeliydi. Ama öyle olmadı.
Ben işin uzmanı değilim elbet ama bunları deneyimleyen bir anne olarak bu zamana kadar gereksiz telaşlandırıldığımı düşünüyorum. Hem uzmanlar hem de diğer anneler tarafından…
Düşünen anneler varsa bence hiç zaman kaybetmeyin , tabii zorlamadan ve baskı uygulamadan🌺🌺