Smyyedgnc19 konuşması için ısrarcı davranmayın. “Hadi bunu söyle, tekrar et bakalım neymiş bu” şeklindeki yaklaşımlar önerilmiyo. Bunlar çocuğa galiba konuşmak çok zor, sürekli bana kelime söyletmeye çalışıyolar sanırım bu imkansız bir şey imajı veriyo. Normal şekilde sohbet etmeye devam edin. Merak veya şaşkınlık uyandıracak sesler çıkartın konuşmalarınızda. Aaa-aaa bu bi filmiymiş ben kedi zannetmiştim deyin mesela oyuncaklarıyla oynarken(tabiki bu bi örnek siz ne ile oynuyosanız ona odaklanın) Farklı sesleri taklit etmek hoşlarına gidiyo. Konuşma da öğrenme de taklit yoluyla gerçekleşiyo. Bebeklerde sıradan değil, değişik onları heyecanlandıracak şeyleri taklit etmek istiyolar. O yüzden tepkilerinizi abartın, dikkatini çekin ve oyuna dahil edin. Bu şekilde etkili iletişim kurup, bebeğinizin de iletişim becerisini geliştirmesine yardımcı olursunuz. Benim kızım da 21 aylık 2 kelimeli basit cümleler kurmaya başladı. 19 aylıkken yaklaşık 20 kelimesi vardı. Yani başladıktan sonra süreç çok çabuk ilerliyo.