Rcn81hn Ben emzirmeyi sevemeyen annelerdenim maalesef. Bebeğim 2 ay erken doğdu 40 gün yogun bakımda 3 saatte bir sütümü sağdım yogun bakımda anne sütü aldı. Bu arada sütüm de her iki memeden 30-40 cc çıkıyor arttırmak için uğraştım ancak maalesef artmıyor. İlk zamanlar emziremye hevesliydim bebeğim prematüre olduğu için emmekte sorun yaşadık çene kasları güçsüzdü vs. Bu süreçler beni yordu suan bebeğim düzeltilmiş 40 günlük ama 3 aydır hayatta. 3 aydır anne sütü alıyor artı mama ile ilerliyoruz. 3 ay daha emzirip artırk bırakmak istiyorum. Benim gibi emzirmeyi sevemeyen anneler var mı?
Rcn81hn Rcn81hn bebeğim 40 gün yogun bakımda kaldıktan sonra sağlıkla çıktı cok şükür suan neredeyse 2 aydır bizimle.
susunbebekuyuyo Rcn81hn bende hiç sevemedim ama bebeğimin iyiliği ve gelişimi için emzirdim hele covid döneminde kesinlikle emzirmenizi öneririm
Ozlm007 Rcn81hn eğer sütünüz varsa emzirmeye gayret edin sadece sağarak verdiğinizde sütünüz artmayabilir özellikle 1 yaşına kadar aldığı anne sütü onu hastalıklardan daha iyi koruyacaktır evladınız için fedakarlık yapmanızı tavsiye ederim gece sık sık uyanmakta insanların sevmediği şeylerden biri ancak bebeğimiz için hık dese 40 kere uyanabiliyoruz bunlar hep fedakarlıktır esasında beslenme konusunda da fedakarlık yapmanız gerekiyor üstelik bebeğiniz prematüre doğmuş onun için çok önemli anne sütü emzirmeyi sevmeye çalışmanızı öneririm size sağlıklı huzurlu günler olsun 💐
Rcn81hn susunbebekuyuyo Ben bebeğime anne sütü verdim vermeyede devam ediyorum … sadece altıncı ayda bırakmayı planlıyorum ve emzirmekten hoşlanmıyorum sadece bunu dile getirdim
Zeynep5858 Norveckizi en azından 1 yaşına kadar emzirin inanın onun gelecekteki sağlığı için çok önemli.
ZMRAMOM Benisahtesevme2 benim kızım da 22 aylik olcak hala emiyor ama artik cok cok yoruldum.emzirmekten keşke kendiliginden biraksa çünkü doğru düzgün yemek de yemiyor çok az yiyor emzirmekten çok yoruldum
Rcn81hn Ozlm007 merhaba aslında size ne yapmam gerekiyor diye sormadım. Ben Yoğun bakımda yeni doğan bebeğini beklemiş bir anneyim fedakârlığı sizden öğrenecek değilim. Baskıcı toplum gibisiniz:)
Yaduuu Rcn81hn ben de hiç sevemedim emzirmeyi 🥺 hani güzel bir şeydi bu emzirmek diyip kendimi sucluyorum. İlk kızım prematüre idi ve emmedi. Sağarak ve mamayla devam etmiştik. Bir süre sonra mama tamamen. Her gören emzirsen çok rahat falan diyordu. Neyse ikinci bebeğim resmen memeye yapışık doğdu. Hiç bir şey yapamıyorum işlerim yetişmiyor. Sonra meme grevi. Sağa cevir emzir sola cevir emzir yatarak emzir , banyoda emzir en son uykuya dalmak üzereyken emmeye başladı. Şimdi kiyaslayinca mama ile büyüyünce daha rahattım. Termosa suyumu koyar yanıma alır gece de sorun yasamazdim. Çok efor , sabır ve süreklilik istiyor bence emzirmek. Ayrıca duygusal olarakta emmek istiyor. Ve sonuç hep yorgun ve hicbirseye yetişmeyen ben. Çok üzülüyorum bu duygularım için 😭 sekiz ay oldu hala emziriyorum. Ve o bırakana kadar devam edeceğim.
Adssmom Rcn81hn emzirmek kimseyi iyi anne yapmıyor öncelikle bu baskıyı kaldırmak lazım bence. Bir de bunu bebeğiniz 4 ayını geçtikten sonra düşünün derim. Ben de ilk zamanlar emzirmeyi hiç sevmiyordum içim daralıyodu ama bebeğim 4 ay 24 günlük şuan emzirmek külfet gelmiyor ben de meme + mama veriyorum hali hazırda
Rcn81hn Adssmom Zaman geçtikçe daha güçlü çekebiliyorlar galiba ve emzirme süreleri azalıyor sanırım benim bebeğimin çene kasları da güçsüz olduğu için ilk zamanlar çok zordu şu an daha iyi emiyor ben de daha rahatım ancak ilk zamanlardaki kötü tecrübelerim maalesef unutamıyorum
Gungun_61 Rcn81hn var canım var hiç sevemedim bu olayı sevmediğim için psikolojik demek aman aman da sütüm olmadı çocular da emmeye meyilli olmadı.2 ay zorla mama meme gittim 2 çocukta da.o da sağarak.sonra bitti zaten.
Nursemommmm Rcn81hn 17 aylık oğlum gece çok sık uyanıp emiyor. Uykuya çok düşkünüm her gece bırakıcam artık yeter diyorum. Sabah yüzüne bakınca unutuyorum evet çok sıkıldım emzirmekten ama çocuğum için devam edeceğim ben.
Elf95 Anne sütü bebeğinizin başka hiçbir şeyden alamayacağı bir nimet lütfen bunu düşünerek karar verin. Kimse dört dörtlük bi anne değil olamaz da ama psikolojiniz, vücudunuz elverdiği sürece emzirmenizi çok isterim. Düşünsenize bebeğiniz hasta olduğunda sütünüz direk ona şifa olacak şekilde değişiyor bu nasıl mükemmel bir şeydir ki çocuğunuzu buna doyasıya yaşatın isterim. Ama tabi ki istememenizi de anlarım böyle devam ederseniz muhtemelen bebek hisseder bırakır diye düşünüyorum çünkü onlar tüm hislerimizi hissedermiş. Bu size çok külfetli geliyorsa ve bebeğinizle aranızdaki bağı kötü etkiliyorsa doktorunuzla bi görüşün yA da sağlık ocağındaki hemşirelerle.
Rcn81hn Elf95 bebeğime anne sütü verdim vermeyede devam ediyorum 6.ayda bitirmeyi Planlıyorum bunlar şu andaki düşüncelerim belki değişir bilmiyorum
Papatya2636 Rcn81hn en başından beri sevmedim hatta emzirmek istemiyorum felan derdim ama çok pişmanım1 aydır meme reddi bar keşke öyle demeseydim mama maddiyat açısından kötü hipp içiyor hemen bitiyor kutu
Roseses Bunu dile getirmek bile ne kadar zor değil mi kendine bile söylemeye korkmak çunku bende her emzirmeyi sevmedim sevemiyorum dedikçe çevremden azar yedim sen nasıl annesin diyen mi dersin lohusalık depresyonu diyen mi neler neler, kızım her beni emdiğinde enerjimi de emiyordu sanki aşırı yoruluyordum evir çevir emzir orada burada şurada her anda emzir hele emerken akıttığım terin haddi hesabı yoktu eriyordum resmen velhasıl 14. Ayda sonlandırdım ben emzirmeyi 1 yaştan sonrasına gerek bile yok bence 🙈🙈🙈
Rcn81hn Roseses merhaba samimi cevabınız için çok teşekkürler yalnız olmadığımı biliyorum sorunsuz emzirmek çok isterdim mutlaka çok güzel bir şeydir ancak benim emzirme tecrübelerim güzel değildi bu konuda şanssızım gene de elimden geldiği kadar bebeğime faydalı olmaya çalışıyorum süt konusunda …ancak altı ay emzirebileceğimi düşünüyorum bunu düşünmek bile beni rahatlatıyor
Gozdeeeeee711111 Roseses 14 aylikken biraktim demissiniz bende calisan bir anneyim yil basinda işe basliycam o zaman oglum bir bucuk yasinda olacak biraktiktan sonra beslenmesini nasil ve neyle yaptiniz ek gidanin yaninda arti olarak mama vs. verdiniz mi
Ozlm007 Rcn81hn oysaki çok dostane bir yorumda bulunmuştum anlaşılan istediğiniz yorumu almayınca karşınızdaki hemen baskıcı toplum oluveriyor çocuk sizin çocuğunuz isterseniz sadece mamayla da devam edebilirsiniz bu size kalmış hiç sütü olmayan anneler mama ile devam ediyor bunda ayıplanacak bir şey yok yani sizi ayıplamışım gibi konuşmanıza gerek yoktu var olan sütünüzden evladınızı kendi isteğinizle mahrum bırakmak kendi tercihiniz nede olsa
Roseses Rcn81hn insanız bizde canım anne olduk diye anneliğin her şeyini sevmek zorunda değiliz bence, uykusuz geceleri, atak dönemleri, gaz sancıları bunları seven var mıdır, bu bizi daha az anne yapmaz diye düşünüyorum
Rcn81hn Roseses Kesinlikle öyle baskıcı bir toplumda yaşadığımız için çok fazla stres yaşıyoruz galiba bu tarz konularda özgür davranamıyoruz anne sütü tabii ki de çok önemli bebeğime verdim vermeyede devam ediyorum sadece altıncı ayda bırakmayı planladığımı yazdım bakalım süreç ne gösterir
susunbebekuyuyo Rcn81hn sizin tercihiniz tabi ki sevmediyseniz sevmemişsinizdir bunda sizi suçlayacak darlayacak bir durum yok dediği gibi bende sevemedim hatta hamileliği bile sevemedim yalan yok annemde sevememiş mesela ama elimden geldiğinde emzirmeye devam edicem ilk 6 ay önemli olan zaten