Msb17 3 gün kuralına uyarak ek gıdaya başlamak ıstıyorum meyve suyundan başlıyarak benim gibi 4 aylık bebegı olup başlatan varmı çok merak edıyorum içim içimi yiyor resmen
Rcn81hn Msb17 Merhaba doktorunuzun onayi var mi acaba? Ben de erken başlatmak istiyorum ama doktor ne der bilmiyorum
Ozgerturul Msb17 üç gün kuralını uydurtmadı anne babada alerji yapan bir besin var ise ona dikkat edin üç gün kuralına gerek yok önceden üç gün kuralı mı varmış dedi 😂
Wanderlust Msb17 omur boyu beklemiceksiniz hepi topu 1-2 ay daha sabretseniz zaten hayati boyunca ek gida alicak bu ne acele? Ayrica meyve suyundan degil sebzelerden baslanir ki tatliya alisinca diger tuzlulari reddedip yememezlik yapmasin. Lutfen once doktorunuza sorun ve ondan bir beslenme plani isteyin kafaniza gore baslamayin son olarak erken baslanan ek gidalar ileride bebeginiz yetiskin oldugunda reflu/ gastrit/ kabizlik gbi bir cok sindirim hastaliginin temelini olusturuyor erken baslayarak cocugunuza iyilik degil kotuluk edersiniz nacizane tavsiyem
Ozgerturul Biz mama kullandığımız için 4buçuk aylıkken doktorumuz ek gıdaya başlattı, meyve suları, çorba ve yoğurtla başladık. Bir çorba kaşığı ile başlayıp bir hafta sonra arttırdık miktarı
Rcn81hn Ozgerturul merhaba bebeğiniz sadece mama mı alıyor? Anne sütü aldı mı hiç? Kusura bakmayın ben sütümü sağıp veriyorum bu yorucu bir süreç:( anne sütü artı mama ilerliyoruz. Sadece mamaya geçmek istiyorum ama içim rahat etmiyor
Msb17 Ozgerturul bende mama kullanıyorum o yüzden erken ek gıda ya isteğim banada baktım internetten 4 aylık başlatan çok kişi var
Karaninannesiii Rcn81hn eğer sütünüz varsa devam edin sağım yapmaya .ben bıraktım çok üzülüyorum mahrum bıraktığım için .az vardi ama en azından içim rahattı 😥
Ozgerturul Rcn81hn anne sütü almaya devam ediyor ama 3buçuk aylıkken kilo alımı az süt yetmiyor diye mamaya başlattı doktorumuz
Burcingultekin Wanderlust sadece mama ile beslenen bebeklerde tadımları doktor erken başlatıyor. Çünkü çocuk sadece mamanın tadını biliyor. Fakat anne sütü alan bebek annemin sütünü içerken annenin yediklerinin tadına aşina oluyor. Kimse çocuğunu riske atmaz. Mama içen bekler de ilk 4 ay ek tadım yapılmaz. Sakin olun
GregorSamsa Wanderlust Sadece o hastalıklar olsa iyi şeker tansiyon kalp hastalıklarının da temeli atılıyor maalesef.O kadar doğru şeyler yazmışsınız ki.
GizemYe Wanderlust ben de hiç anlamıyorum her yerde ilk 6 Ay sadece anne sütü diye bas bas bağırıyorlar. Su veren mi dersin kafasına göre bebe bisküvisi ile kendince mama yapanlar mı dersin. Şu telefonu insanlarımız ne zaman güzel bilgiler edinmek için kullanacak merak ediyorum
Rcn81hn Karaninannesiii ozel degilse siz neden biraktiniz? Benim de sutum az bu arada her iki memeden toplam 40c kadar cikiyor ortalama 4 saatte 1 sagiyorum
Msb17 oglumubeklerken mama yıyo anne sütünü çok az alıyo mama içeriğini temiz bulmuyorum çok özellikle ebe bi tanıdığım hıc bır mama ıcerıgı temız degıl dedı erken başlatmak ıstegım ondan
GizemNilo Zaten çocuk ömrü boyunca ek gıda alacak ve hiç kolay bir durum değil şuan 3 ayrı öğün hazırlıyorum kızıma.Lütfen doktorunuz onay vermeden o kadar erken başlamayın.Ayrıca önce sebze-yoğurt-meyve olarak başlamanızı öneririm.Red yiyebilirsiniz önce meyve suyuyla başlarsanız.
Msb17 GizemNilo bunu demenız ıyı oldu meyve suyundan başlatmak ıstemem sıvı olduğu içindi oğlum mama yedıgı için erken başlatmak istiyorum
Sebusebu Msb17 o ebeye söyle 4.5 aylık bebeğin bağırsakları tam oluşmamıştır. Hemen ek gıdaya geçemez. Bebek sindirim gaz problemi yaşar. İlk 6 ay anne sütü ya da formül mama ile beslenmeli. 5. Aydan sonra tadımlara geçebilirsin
oglumubeklerken Msb17 ebenizi değiştirmenizi tavsiye ederim. Ek gıdaya da başlasanız bebeğiniz mama almaya devam edecek. 1 2 Ay tadım yaptırayım sonra öğünlere geçip mamayı bırakırım gibi bir düşünceniz varsa bu da yanlış. Anne sütü 2 yaşına kafar tavsiye edildiği gibi formül mama da aynı şekilde 2 yasina kadar kullanılmalıdır. İçeriği temiz olmasa bunca doktor tavsiye etmez ve de bunca anne çocuğuna mama vermez. Benim oğlum 6 Ay 20 günlük şu an, 5 Ay 27 gunlukken ek gıdaya başladık daha hala tadım yaptırıyorum sayılır ve çocuğum 4 5 gündür kabız, anne sütü alıyor ek gıda haricinde. Daha 7 aylık bebeğim bile ek gıdaya tam hazmedemiyor bağırsakları tam gelişmemiş kaldı ki 4 bucuk aylık bebek daha zor geçirir bu süreci
walkingmom Msb17 içeriği temiz olmasa da kompleks besleniyor mama ile ek gıda öyle değil tek yönlü beslenecek. İhtiyacı olan vitamin mineralleri gıdalardan sağlayamazsınız. 2 ay daha sabretmelisiniz bebeğinizin bağışıklık sistemini bu aşamada gıda ile güçlendiremezsiniz
muhammedsevgi Rcn81hn sağım aralığınız çok uzun sık sık sağarsanız sütünüz artık ben 5. Ay sağım yaptım 2 saate bir sağım ypardım gece dahi
Karaninannesiii Rcn81hn kendisi reddetti bı buçuk ay sagdim bı saat sagiyordum günde üç kere falan ancak doyuruyordu .göğüs yumuşayınca sağmak da zor oluyor .eşim bırak uğraşma deyince biraktim pismanimm
Mamastuna Rcn81hn 2 saatte 1 sağım yapmalısınız, bol su ile sütünüz artar, 4. Ay.çok erken, doktorunuza danışın, bebeğiniz sindiremeyebilir ve problemler oluşabilir, ayrıca çocuğunuz oturabiliyorsa ve başına tutabiliyorsa doktor onayı ile başlıyor
Rcn81hn muhammedsevgi bebeğim prematüre ve 40 gün yoğun bakımda kaldı o yoğun bakımdayken ilk zamanlar ben de öyle yapıyordum şuan evinde yanımızda çok şükür ancak yemek ye altını değştir besle uyut vs derken 2 saatte bir sağım yapmak gerçekçi değil..
muhammedsevgi Rcn81hn ben 5 ay boyunca yaptım çnkü sütüm azalsın kesilsin istemedim yemek yerken sağım yapardım yemek yaparkn sağıyordum yani öyle yapıyordum
Busra2013 Msb17 valla canım benım kızımda mamayla beslenıo 4 ay 4 gunluk doktor herseyden ver dedı balık et hersey ver dedı ne yıyorsan onu ver dedı ısvıcre gavur doktoru o yuzden bana sacma geldı cunkı burda okuom 6 ay dıolar 3 gun kuralı dıolar fln ben baslamadım 5.5 ayda baslarım dıe dusunuyorum