Bı süreç zorlu öncelikle geçmiş olsun. Yazdıklarımı umarım bu konuda merak edenler okur. Kızım doğduğunda iki ayağı içe dönük doğdu. Böyle bişey beklemiyorduk haliyle şok olduk. Daha sonra bulunduğumz hastane doktoru masaj önerdi. Tabi biz sadece masajla düzeleceğine inanmadığımız için bir kaç doktoru aradık. Onlar telefonda gördükleri fotoğraflarla teşhisi koyup pes ekinovarus dediler. Ayağı alçıya alındı 1 ay boyunca. Tabi bu süreçte gece gündüz demeden sürekli araştırdım. Araştırmalarım sonucu Kızımın ayağının pes ekinovarus olmadığı kanısına vardım. Kızımız ayak bileği rahat bir şekilde dönüyordu. Ve en önemlisi pedal hareketini yapıyordu. Burda önemli nokta şu aşiltendom gevşetme ameliyatı olacaksa evet pes ekinovarus ama olmayacaksa pes ekinovarus olmama ihtimali çok fazla. Doktor seçerken kütfen dikkat edin. Sırf devlette çalışıyorlar diye insanların hayatlarını hiçe sayıyıorlar ve umursamıyorlar. Gerçekten iyi bir doktora götürün. Bulunduğuö ilde gittiğim doktor kesinlikle pes olduğunu söyledi ve 3 yaşına kadar ortez kullanacak dedi. Ama ben olmadığına adım gibi emin olduğum için ayakkabıyı 1 ay bile kullanmadım. Sonra bu işin uzmanı 2 doktora götürdüm. 1. Si Adana da ümit tuhanioğlu 2. Si salih marangoz. Onlar da pes olmadığını söylediklerinde içim rahatladı. Şuan 10 ay 15 günlük kolumdan tutup yürütmeye çalıştığımızda kendini kasıp ayağını içe döndürüyo ama bunun geçici olduğuna eminim lütfen iyi araştırın ve iyi bir doktora götürün. İnanin yanlış ameliyat yapan ve alçı yapan çok doktor duydum. Geçmiş olsun