ysfnannsi1311 merhaba. Özel eğitim öğretmeni olarak yazıyorum. Öncelikle en zor kısmındasın. kabullenme. Bu süreci sadece sen yaşamıyorsun arkadaşım tanıdığım bütün ebebeyinler için bu oldukça zor olmuştu ve çok haklı bir durum. Seni yatıştırmak için değil okuduğum bildiğim, gördüğüm, deneyimlediğimi yazacağım umarım yardımcı olurum uzun olabilir.
Hep diyorum hep diyeceğim özel eğitim öğretmeni olarak zihinsel engelli çocuklardan tutun down sendromluya, otizimliyr hemen hemen her çocukla çalıştım ve hepsini ayrı ayrı sevmekle beraber otizimli öğrencilerim her zaman sınıfımın incisi olmuştur. Farklı bakış açıları muazzam, doğru bir eğitimle yetenekli oldukları yöne yönlendirildiğinde harikalar yaratıyorlar. En güzel örneklerinden biri Fazıl Say.
Özel olarak durumunuza bakacak olursak eğitimin tek yol olduğu bir durumda bu kadar erken farkedebilmiş olmanız bence büyük şans. Ne kadar erken başlarsa eğitimi o kadar yol alacaktır. Bu yüzden kabullenmek zor olsada lütfen çevrenizi dinlemeyin doktorları dinlemek daha makul olacaktır. Raporlar her yıl yenilenir. Rapor verirken çeşitli testlerden geçirecekler ve sonucunda hem yüzde olarak hemde hafif/orta/ağır olarak bir derece verilir. Ona göre eğitim başlar.
Bu zamana kadar telefon, tablet, tv, dönen cisimler vb metaryallre ilgisi olabilir. Bunlara maruz kalması otizim yapmaz. Ama var olan durumu tetikleyip derece dediğimiz kısmı arttırabilir. Yani telefona çok baktı diye otizmli olmaz ama var olanı tetikler. O nedenle henüz erkenken bunları kesin.
Otizmin en büyük sorunu sosyalleşememe durumudur. O nedenle iki taraflı iletişim onun çin şu saatten sonra çok önemli.
Her velime derim, ilk ve en önemli öğretmeni sizsiniz. İlk başta zor gelebilir, ne yapacağınızı bilmiyor olabilirsiniz ama bununla ilgili öğretmeni yönlendirecektir zaten. Eğer yönlendirme olmazsa evde ne yapalım diye mutlaka sorun araştırın bir sürü metaryal bulacaksınız.
Sakın moralinizi bozmayın, o kadar küçükki daha yolun başında en güzel yol ayrımında. Yolu sizinle yani anne babasıyla şekillenecek. Yollarına çiçek sermek elinizde :) Derecesi ağırken doğru eğitimle hafif dereceye düşen, hafi/orta iken kaynaştırma öğrencisi olan ve çok başarılı olan kişiler var.
Küçük bir tavsiye vereyim eğer imkanınız varsa bir evcil hayvan ona iyi gelecektir her çocukta olduğu gibi.