Gulde09 şekerpare hazırlayıp buzluğa atıyorum misafirim geleceği zaman çıkarıp hafif ısıtıp şerbetliyorum taptaze oluyor.
Elmalı kurabiye yapıp çiğden koyuyorum buzluğa. Çözdürmeden çıkarıp fırında pişiriyorum. Kıyır kıyır oluyor.
Börek zaten banko.. çeşit çeşit hazırlayıp buzluğa atıyorum.
Ppişmiş poğaça atıyorum buzluğa fırında ısıtınca taze gibi oluyor.
Mantı da gayet güzel oluyor buzlukta.
Pizza yapıyorum çiğden. Güzelce jelatinleyip buzluğa atıyorum yine.
Kadınbudu köfte de oluyor buzlukta. Sadece yumurtaya bulamıyorum köfteyi yapıp şekillendirip tepside donduruyorum sonra saklama kabına alıyorum. Pişireceğim zaman çözdürüp una yumurtaya bulayıp kızartıyorum. Bu tarifi araştırın cok ekonomik bir tarif kıyma ve pirinçten yapıldığı icin cok çıkıyor baya bereketli oluyor.
Tavuk haşlayıp didip koyuyorum tavuklu pilav yapacağım zaman pratik oluyor.
Mozaik pasta tam bir buzluk tatlısı yap at buzluğa ani misafirde hop çıkar. Hatta ben silikon kaplarda porsiyonluk donduruyorum aşırı şık oluyor.
Kısır yapacağım zaman bol soğanını bol salçasını kavurup ince bulgurunu cok koyarım. Bi kısmını taze kısır yaparken geri kalanı poşetle buzluğa kaldırıyorum. Canım kısır istediğinde veya misafir geldiğinde yeşilliklerini limonunu kat hop mis gibi kısır.
Klasik köfte, mini top köfte, tavuk köftesi,şinitzel bunlar da buzlukta pratik oluyor.
Bence işin sırrı klasik buzdolabı poşetlerine degil de kalın kilitli poşetlere veya saklama kaplarına koymak.. böylelikle koku da sinmiyor.